4000 روانشناس در کشور وجود دارد


شدت ویروس بدنام کرونا تقریباً 3 سال است پیشنهادات غیر معمول برای تخلیه جوانان در مراکز درمانی.

اما سوال اینجاست که یک مشکل یا اختلال حساس مانند روانشناسی باید در فضای مجازی درمان شود یا در فضای واقعی؟ آیا این افراد روانشناس واقعی هستند؟

ما باید با افرادی که سعی در بهبود سلامت روان افرادی دارند که در شبکه های مجازی ظاهر می شوند و گاهی با پیشنهادات غیرعادی پاسخ دهیم، این افراد روانشناس نیستند، بلکه روانشناس یا روانشناس زرد هستند، هدف دارند.

روانشناس زرد کیست؟ روانشناس زرد به افرادی اطلاق می شود که تحصیلات عالی ندارند و بر اساس تجربه و تنها با تکیه بر بیان خوب مطالب غیرعلمی و نادرست را در فضای مجازی منتشر می کنند.

اسامی 7000 روانشناس در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تایید شد.

محمد خاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می گوید: بر اساس مصوبه شورای دولت و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تعرفه هر 45 دقیقه مشاوره در کشور برای روانشناسان و روانشناسان فارغ التحصیل 130 هزار تومان است. 187000 تومان برای روانشناسان با مدرک دکتری اخذ شد.

وی افزود: در حال حاضر 7 هزار روانشناس مورد تایید سازمان روانشناسی و مشاوره در کشور وجود دارد و حدود 33 هزار نفر نیز کارورز هستند که مجموع روانشناسان و مشاوران حدود 40 هزار نفر است.

4000 روانشناس هیئت علمی در کشور وجود دارد

وی گفت: در حال حاضر 4000 روانشناس در کشور وجود دارد که 450 نفر از آنها محکوم شده اند و در روزهای آینده اسامی آنها به عنوان متخلف در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور قرار خواهد گرفت که اعضای آنها قابل ذکر است. .

خاتمی با بیان اینکه نگران رشد این دسته از افراد در حوزه روانشناسی و مشاوره هستیم، توصیه می کند که همه هموطنان از خدمات روانشناسی و مشاوره در حوزه خانواده، کودک و نوجوان برخوردار شوند. روانشناسان و مشاوران دارای مجوز برای ساماندهی و مشاوره نظام روانشناسی کشور ارجاع داده شد.

خدمات روانشناختی باید حضوری ارائه شود

به گفته این مسئول در حوزه سلامت روان، خدمات روانشناختی و مشاوره نباید خارج از زمان و مکان صورت گیرد، خدمات این گونه مشکلات باید به گونه ای باشد که هم کارمند و هم مراجعه کننده در مکان مشخص و حضوری صحبت کنند. در مورد مشکل و حل آن

خاتمی از هموطنان خواست برای تایید اسامی روانشناسان به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به شماره 8605152 بازرسی سازمان اطلاع دهند.

وی در پایان از افراد مبتلا به مشکلات و آسیب های روانی خواست به محتوای فضای مجازی اعتماد نکنند چرا که نیمی از مطالب منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فاقد ارزش معتبر و پایه علمی است.

دیدگاهتان را بنویسید