سفارشات کارخانه ایالات متحده کاهش یافته است؟



سفارش‌های جدید برای کالاهای ساخت ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل کمبود مداوم مواد و انتقال هزینه‌ها به خدمات کاهش یافت، اما تولید همچنان پایین بود.

به گزارش ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که سفارشات کارخانه ها در ماه فوریه 0.5 درصد کاهش یافته است. داده های ژانویه کمی بالاتر بود و سفارشات 1.5 درصد از 1.4 درصد قبلی گزارش شده بود. کاهش سفارشات کارخانه در ماه فوریه مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود.

تولید 12 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد. نظرسنجی موسسه مدیریت تامین (ISM) نشان داد که عملکرد کارخانه‌های ملی در ماه مارس در پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر 2020 بوده است و کارخانه‌ها هیچ گونه وقفه‌ای را به دلیل مشکلات زنجیره تامین گزارش نکرده‌اند.

به گزارش رویترز، بحران عرضه جهانی با جنگ روسیه علیه اوکراین تشدید شده است که باعث افزایش قیمت کالاهایی مانند نفت و گندم شده است. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده برای خدمات بیشترین افزایش را در فوریه طی هفت ماه گذشته داشته است.

کاهش سفارشات کارخانه در بهمن ماه به دلیل کاهش 5.3 درصدی تجهیزات حمل و نقل بوده است. سفارشات وسایل نقلیه موتوری و قطعات 0.6 درصد کاهش یافت که منعکس کننده ادامه کمبود جهانی نیمه هادی ها بود که تولید را با مشکل مواجه کرد.

سفارشات ماشین آلات از جمله کامپیوتر و الکترونیک نیز به شدت کاهش یافت، اما سفارش تجهیزات الکتریکی، لوازم خانگی و سایر قطعات 0.6 درصد افزایش یافت. سفارشات مبلمان و محصولات وابسته 2.7 درصد افزایش یافت.

صادرات کالاهای تولیدی پس از افزایش 1.4 درصدی در ژانویه 0.6 درصد افزایش یافت. ذخایر کارخانه نسبت به ماه قبل 0.6 درصد افزایش 0.9 درصد و سفارشات ناتمام 0.4 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید