روسیه: پدافند هوایی سوریه موشک های اسرائیل را مورد حمله قرار داد


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري فارس، پس از حمله شبه نظاميان به سوريه كه معمولاً توسط رژيم صهيونيستي انجام مي شود و سكوت تل آويو در برابر آنها، روسيه شب گذشته تاييد كرد كه حمله به اسرائيل بوده است.

اولگ جوراولف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف های جنگ در سوریه گفت: نیروی هوایی اسرائیل حوالی ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه به استان دمشق سوریه حمله موشکی کرد.

ریانووستی به نقل از ریانووستی گزارش داد: حدود ساعت 2 بامداد 9 فوریه به وقت مسکو، چهار جنگنده تاکتیکی F-16 نیروی هوایی اسرائیل به اهدافی در روستای کسو در استان دمشق حمله کردند.

وی گفت: هشت موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه در خدمت ارتش سوریه منهدم شد.

پیشتر الکساندر ییفیموف سفیر روسیه در سوریه گفته بود که حملات اسرائیل به خاک سوریه بر اساس قوانین بین المللی کاملا غیرقانونی است. (ادامه مطلب)

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد چهارشنبه اعلام کرد که پدافند سوریه با اهداف دشمن در آسمان دمشق روبرو شده است. یک منبع آگاه ارتش سوریه تایید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حوالی ساعت 12:56 امروز از جنوب شرق بیروت راکت‌هایی را به سمت دمشق شلیک کردند و ساعت 1:10 بامداد موشک‌های زمینی را از بلندی‌های جولان اشغالی در سوریه اشغالی شلیک کردند. تیراندازی هایی در اطراف دمشق وجود داشت که برخی از آنها توسط نیروهای پدافند هوایی سوریه تصرف و منهدم شد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و غربی آن از گروه های تروریستی تکفیری در حال جنگ با دولت سوریه حمایت می کنند. ارتش سوریه بارها سلاح و مهمات ساخت اسرائیل از گروه های تروریستی مستقر در سوریه پیدا کرده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به طور دوره ای از حریم هوایی لبنان یا بلندی های جولان اشغالی برای شلیک موشک به اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه استفاده می کنند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان بارها اعلام کرده اند که رژیم صهیونیستی هر روزه قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا می گذارد و حریم هوایی لبنان را نقض می کند.

انتهای پیام/




برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید