آخرین اخبار در مورد صدور مجوز کسب و کار



رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: از 16 اسفندماه صدور مجوز برای راه اندازی کسب و کار الکترونیکی می شود و دستگاه ها تا آن زمان می توانند مجوزهای خود را به درگاه ملی مجوز متصل کنند.

امیر سیاح در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تقریبا همه دستگاه ها در تلاش هستند تا به پرتال ملی مجوز متصل شوند، گفت: در بخش دوم، اتصال پورتال های تخصصی مجوز به درگاه ملی مجوز و در مرحله سوم، انجام استعلامات لازم در خصوص صدور مجوز دستگاه ها و صدور مجوز به صورت الکترونیکی پیش بینی شده است.

وی افزود: فاز اول این پروژه تا اول هفته آینده و فاز دوم یعنی ادغام پورتال های تخصصی صدور مجوز، وزارت اقتصاد، صمت، بندر تخصصی صدور مجوز وزارت انرژی اتمی تکمیل می شود. این سازمان، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، تقریباً به طور کامل به پورتال ملی صدور مجوز وابسته است.

رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح اکثر دستگاه ها در این زمینه همکاری نداشتند اما اکنون همه دستگاه ها برای تحقق این مهم تلاش می کنند. بانک مرکزی فاز اول این فرآیند که شامل حذف شرایط نامشخص از شفافیت و الزامات صدور مجوز است را به پایان رسانده است، اما اتصال این بانک به درگاه ملی صدور مجوز و صدور الکترونیکی هنوز تکمیل نشده و در روزهای آینده تکمیل خواهد شد. .

وی گفت: با اتمام این طرح، متقاضیان دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای راه اندازی کسب و کار ندارند و می توانند مجوز مربوطه را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. همچنین مشخص نبود که هر دستگاه قبل از این مصوبه چند متقاضی مجوز داشته است، اما این اقدام به پورتال ملی مجوز اجازه می‌دهد تا تعداد درخواست‌های مجوز برای هر دستگاه یا تعداد مجوزهای صادر شده را مشاهده کند.

وی افزود: همچنین قبل از تصمیم گیری برای تسهیل صدور مجوز، متقاضیان از شرایط لازم برای راه اندازی کسب و کار آگاهی کافی نداشتند و دچار سردرگمی شده بودند، اما با این اقدام توانستند به تمامی شرایط لازم دسترسی پیدا کنند. یک کسب و کار راه اندازی کنند. آنها می توانند. مجوز راه اندازی.» از سوی دیگر، با اتصال دستگاه ها به پرتال ملی مجوز، کل فرآیند صدور مجوز بررسی و رصد می شود و فاصله ثبت درخواست تا زمان اخذ مجوز مشخص و شفاف می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید