باید در دانشگاه به دنبال اعتماد به نفس باشیم



معاون توسعه، منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه همه دانشگاه های برتر دنیا دارای بنیادهای خیریه هستند، گفت: چاره ای جز تکیه بر خود در دانشگاه ها نداریم.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه، منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت مدرس دکتر ابراهیم خدایار رئیس دانشگاه وی به نمایندگی از فرهاد دانشجو در ضیافت افطاری بنیاد خیرین مدرس گفت: دانشگاه مولود انقلاب اثرگذار است.

وی ادامه داد: راهبرد اصلی دانشگاه تربیت مدرس تعالی کیفیت در بعد آموزشی و پژوهشی است و این مهم بدون ثبات اقتصادی خود دانشگاه محقق نمی شود.

دکتر خدایار خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد هزینه های دانشگاه وابسته به بودجه دولتی است و بنابراین کمترین ضربه به دولت بر دانشگاه ها وارد می شود. بنابراین ما چاره ای جز اعتماد به نفس در دانشگاه نداریم.

معاون توسعه، منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت مدرس افزود: سابقه دانشگاه های دنیا در بنیادها نشان می دهد که موضوع بنیاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل کار موسسه خیریه مدرس بسیار موثر است.

همچنین در این مراسم رئیس هیئت امنای موسسه خیریه مدرس سید محمد حسن ابوترابی فرد اظهار داشت: جایگاه علم در فرهنگ قرآن جایگاهی استثنایی و بدون ابهام است. اگر امروز چنین موفقیت هایی در علم اتفاق می افتد، به خاطر آنچه اسلام به علم داده است.

وی با بیان اینکه نقش علم متفاوت است خاطرنشان کرد: نقش علوم انسانی که در تربیت انسان نقش دارد متفاوت است و باید به این علوم توجه ویژه شود.

دکتر محسن محمدزاده، رئیس بنیاد خیریه مدرس و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم تربیتی مدرس در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه ها باید در جامعه موثر باشند، اما دانشگاه ها عموما با موانع و محدودیت منابع مالی مواجه هستند. منابع». از طرفی بودجه دانشگاه کافی نیست.

وی ادامه داد: دانشگاه های معتبر و در سطح جهانی دارای صندوق هایی هستند که بخش زیادی از بودجه خود را از طریق خیریه ها و موسسات تامین می کنند که به رشد و توسعه دانشگاه کمک می کند.

دکتر محمدزاده افزود: دانشگاه آموزش و پرورش مدرس اگرچه عمر زیادی نداشت اما در جامعه علمی خوش درخشید و از جایگاه خوبی برخوردار است. اما به دلیل مشکلات مالی باید به فکر رفع این مشکل بود.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد از اواخر بهمن ماه سال 97 آغاز به کار کرده است که هدف از آن تامین زیرساخت های خیرین و رفع مشکلات در همه حوزه های دانشگاه اعم از دانشجویان، کارکنان و اساتید با جذب خیرین است. حذف شود.

در پایان این مراسم دکتر مدیرکل موسسه خیریه مدرس. حسن مسلمی نائینی بسته های خیریه را به حاضرین تقدیم کرد تا هر یک از خیرین یکی از این بسته های اهدایی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید