دمشق تبادل پیام بین سوریه و ترکیه را رد کرده است



به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه سوریه امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای به آنکارا درباره تبادل پیام و نزدیکی بشار اسد و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور سوریه و ترکیه را اساساً اشتباه خواند.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه هیچ پیامی بین آنکارا و دمشق رد و بدل نشد، گفت: موضع سوریه در قبال ترکیه محکم است و تغییری در رژیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ایجاد نخواهد شد.

الوطن به نقل از منابعی در وزارت خارجه سوریه گزارش داد که برخی رسانه ها به نقل از روزنامه حریت ترکیه پیش از سفر بشار اسد به امارات با ارسال پیامی به دمشق از وی خواستند تا روابط دو کشور را بهبود بخشد. دو. آنها ادعا کردند که این بی اساس است.

منابعی در وزارت خارجه سوریه افزودند این گزارش های جعلی تنها اطلاعات نادرست منتشر شده در رسانه ها برای پاکسازی چهره دولت آنکارا است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سیاست خصمانه و غیراخلاقی را علیه ترکیه در پیش گرفته است. این کشور با تمرکز بر اصل حسن همجواری سوریه، از گروه های تروریستی حمایت می کند و علاوه بر وجود غیرقانونی خود، به دنبال تغییر و پاکسازی جمعیت در شمال سوریه است.

این منابع گفتند: «سوریه تا زمانی که رژیم اردوغان بخشی از خاک ترکیه را اشغال نکرده و نیروهای خود را خارج نکند و به حمایت از تروریست‌ها و تجاوزات مکرر به مردم سوریه پایان دهد، وارد هیچ گفت‌وگو نمی‌شود». “

منابع وزارت خارجه سوریه در واکنش به سوء استفاده ترکیه از بحران اوکراین و دخالت روسیه، گفتند: «این نشان دهنده رویکرد غیراخلاقی رژیم اردوغان، روحیه فرصت طلب ترکیه و تعهد آنکارا به مسکو در سوچی است.»

دیدگاهتان را بنویسید