ناسا در حال آماده سازی یک موشک بزرگ برای “آزمایش لباس خیس” است.



ناسا در حال توسعه یک سیستم پرتاب فضایی انبوه (SLS) برای استفاده از لباس های خیس ماموریت آرتمیس I است.

به گزارش ایسنا و به نقل از STD، مهندسان ناسا آزمایش های نهایی فضاپیمای اوریون و سیستم های شناسایی موشکی سیستم پرتاب فضایی (SLS) را قبل از پرتاب ماموریت آرتمیس 1 از سایت پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام خواهند داد.

در “آموزش لباس خیس” خدمه تمام مراحل آماده سازی برای پرتاب از جمله سوخت گیری موشک را انجام می دهند.

اسپیس دیروز نوشت: «ناسا موشک غول پیکر SLS / فضاپیمای اوریون و فضاپیما را در 17 مارس به سکوی پرتاب می فرستد تا همه سیستم های خود را با هم آزمایش کند، و زمانی که این کار را انجام داد. .

همه اینها در آماده سازی برای ماموریت آرتمیس 1 انجام می شود، جایی که فضاپیمای بدون سرنشین Orion با یک موشک فضایی برای رفتن به مدار ماه پرتاب شد. این پرتاب که برای تابستان امسال برنامه ریزی شده است، پروژه آرتمیس ناسا را ​​راه اندازی می کند، که سپس فضانوردان را در طول ماموریت آرتمیس 2 به مدار ماه می فرستد و فضانوردان روی ماه فرود می آیند.

استقرار موشک و فضاپیمای سیستم پرتاب فضایی Orion در محل پرتاب گام مهمی در راه پرتاب ماموریت بدون سرنشین آرتمیس 1 است. همانطور که از نامش پیداست، آرتمیس 1 اولین ماموریت برنامه آرتمیس ناسا است که هدف آن فرود انسان روی ماه برای اولین بار پس از ماموریت های آپولو است. انتظار می رود پرتاب ماموریت آرتمیس 1 تا ماه می ادامه داشته باشد.

اگر آرتمیس 1 موفق شود، ناسا روی آرتمیس 2 که برای سال 2024 برنامه ریزی شده است کار می کند تا فضانوردان را با فرستادن آنها به سفر به دور ماه به زمین بازگرداند. همه این ماموریت ها به آرتمیس 3 منتهی می شود که برای سال 2025 برنامه ریزی شده است و برای اولین بار از زمان آخرین فرود آپولو به ماه در سال 1972، فضانوردان را روی ماه فرود خواهد آورد.

در طول این آزمایش که حدود دو روز به طول خواهد انجامید، محققان کار خود را با راه اندازی تجهیزات مورد نیاز برای شروع کار و شروع رسمی شمارش معکوس آغاز می کنند. اعضای تیم کارمندان مرکز کنترل پرتاب کندی خواهند بود و با مرکز کنترل ماموریت ناسا در مرکز فضایی جانسون در هیوستون، مرکز پشتیبانی مهندسی پرتاب فضایی در نیروهای فضایی شرقی و مرکز پروازهای فضایی آژانس مارشال در ارتباط خواهند بود. در هانتسویل، آلاباما… ناظران اولیه انواع سیستم های موشک و فضاپیما را با تجهیزات پشتیبانی زمینی توسعه خواهند داد.

سپس تیم بیش از 700000 گالن سوخت راکت یخچالی یا فوق سرد شامل هیدروژن مایع و اکسیژن مایع را در محل پرتاب تاسیسات پرتاب سیار قرار خواهد داد. آنها هر مرحله از شمارش معکوس، از جمله جلسات توجیهی هوایی، توقف های شمارش معکوس از پیش برنامه ریزی شده، هوادهی موشک و سوخت گیری و بررسی های بازرسی را در صورت نیاز تمرین خواهند کرد.

در طول آموزش پوشیدن مرطوب، زمانی که کنترلرهای رهاسازی قبل از روز پرتاب موتورهای موشک RS-25 به نقطه می رسند، به نقطه دقیقه T-10 برمی گردند و پس از توقف دوباره شمارش را از سر می گیرند. سپس تیم حدود 10 ثانیه قبل از پرتاب شبیه سازی شده، که گاهی اوقات “اسکراب” نامیده می شود، شمارش معکوس را متوقف می کند و می توان از کنترل کننده های پرتاب برای نشان دادن عملکرد توقف پرتاب و تخلیه سوخت موشک از موشک استفاده کرد. تصمیم بگیرید که شلیک نکنید. اگر در طول یا قبل از شمارش معکوس مشکل فنی یا آب و هوایی وجود داشته باشد، نشان دادن توانایی استخراج سوخت موشک اعضای تیم را برای سناریوهای مختلف در روز پرتاب آماده می‌کند.

موشک و فضاپیمای یکپارچه چند روز پس از آموزش با لباس خیس به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) بازگردانده خواهند شد. در ساختمان مونتاژ خودرو، تکنسین ها سکوها را گسترش خواهند داد تا دسترسی به چندین بخش از موشک و فضاپیما را بازگردانند. آنها حسگرهایی را که به طور خاص برای نظارت بر تمرینات مرطوب، شارژ باتری‌های Orion و سایر سیستم‌ها استفاده می‌شوند، بازرسی واحد ذخیره‌سازی بار Orion، و انجام بازرسی‌های نهایی در چندین بخش، از جمله وظایف دیگر، حذف خواهند کرد. فضاپیمای اوریون و موشک ناسا برای آخرین بار حدود یک هفته قبل از پرتاب فرود خواهند آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید