اتحادیه اروپا احتمالاً ادعاهای ضدرقابتی جدیدی علیه اپل خواهد داشت


رویترز به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که اپل طی تحقیقاتی که پس از شکایت اسپاتیفای آغاز شده است، در هفته های آینده با ادعاهای ضد انحصار اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد. این نشان می دهد که قانونگذاران اروپایی در تلاش برای تشدید پرونده علیه اپل هستند.

کمیسیون اروپا سال گذشته ادعا کرد که با اعمال قوانین محدودکننده بر فروشگاه اپل اپل، رقابت در بازار خدمات پخش موسیقی را مخدوش کرده است.

قوانین اپ استور توسعه دهندگان را ملزم به استفاده از سیستم پرداخت ویژه فروشگاه می کند و کاربران مجاز به ارائه اطلاعات در مورد سایر گزینه های پرداخت نیستند. سیاست اپ استور اپل به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و تحقیقات گسترده ای در مورد عملکرد این فروشگاه در کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا انجام شده است.

چنین ادعاهایی معمولاً زمانی اضافه می شوند که کمیسیون اروپا شواهد جدیدی به دست می آورد یا برخی از عناصر را برای تسریع روند تغییر می دهد. کمیسیون درخواست رویترز برای شفافیت را رد کرد. اپل اکنون تصمیم گرفته است به سوالات رسانه ها پاسخ ندهد.

مقالات مرتبط:

قانون بازارهای دیجیتال (DMA که ماه گذشته توسط اتحادیه اروپا تأیید شد، می گوید اقدامات اپل در اپ استور غیرقانونی است. البته سایر شرکت های بزرگ آمریکایی مانند اپل و گوگل که تحت تاثیر این قانون قرار گرفته اند، دو سال فرصت دارند تا با این قانون سازگار شوند. بنابراین، این قوانین احتمالاً اپل را مجبور می کند تا سیاست های اپ استور خود را از سال 2024 تغییر دهد.

شرکت هایی که قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را نقض می کنند با جریمه هایی تا 10 درصد از گردش مالی جهانی روبرو هستند و باید از اقدامات ضد رقابتی خودداری کنند. تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد اپل علاوه بر بازار پخش موسیقی، بازار کتاب الکترونیکی و سرویس Apple Pay.

دیدگاهتان را بنویسید