خراسان شمالی سرسبزتر از قبل شده است


به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، مهدي قديمي رئيس اداره جنگلباني و جنگلكاري اداره كل مديريت منابع طبيعي و حوضه آبي خراسان شمالي در گفتگو با رسانه ها از سرسبز شدن اين استان بعد از ظهر امروز خبر داد. کاشت نهال در ایران به مدت 14 سال. ، گفت: نهضت ملی ایران سبز فرصتی است برای نهادینه سازی پوشش گیاهی طبیعی و فرهنگ درختی و حفاظت از منابع طبیعی در بین آحاد جامعه با هر عنوان ایرانی. حضور اقشار مختلف و گروه های جهادی.

وی گفت: در این پیمایش به یاد هر شهید یک هزار نهال غرس می شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و منابع آب خراسان شمالی افزود: موارد. ” حداکثر تا 5 سال مسئول هستند.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های این طرح اجرای آن در مناطق محروم است اما می توان در تمامی نقاط و اراضی مستعد به بهانه توسعه سرسبزی و ایجاد پارک های روستایی نهال کاشت. “

رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه تنها نهالستان جنگلی استان ظرفیت بالایی دارد، گفت: نهالستان شهید کلاته بجنورد ظرفیت تولید 2 میلیون اصله نهال را دارد. یک سال.

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته 140 هزار اصله نهال در این نهالستان جنگلی تولید شد، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پویش شکل گرفته در استان و کشور و همچنین کمربند سبز و اجرای قانون هوای پاک به تعداد بیشتری نهال نیاز داریم. تولید و نگهداری نهال بدون بودجه امکان پذیر نیست و در حالی که برای تولید و نگهداری نهال در بجنورد حداقل 2.5 میلیارد تومان وام نیاز داریم، امسال نیمی از این وام تامین نشد.

لازم به ذکر است وسعت منابع طبیعی و حوضه های آبی خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این میزان 1.4 میلیون هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار هکتار 550 هکتار است. هکتار جنگل.

انتهای پیام/




برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید