اعتراض صنفی کارگردانان به برداشت بودجه خانه تئاتر از شهرداری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه کارگردانان تئاتر به حذف ردیف بودجه حمایتی خانه تئاتر در بودجه ۱۴۰۱ اخیر تهران واکنش نشان داد و خواستار تجدید نظر شد.

در بیانیه انجمن صنفی کارگردانان تئاتر آمده است:

«با اندوه فراوان و متاسف عمیقاً در این روزهای پایانی سال – و امیدواریم پایان امسال و این قرن همیشه پایان خبرهای بد باشد – باید قاطعانه به تماشاگران و دوستداران فرهنگ ایرانی هشدار داد. بودجه حمایت از شورای شهر تهران، خانه خط و تئاتر کد از بودجه 1401 شهرداری تهران حذف شد.

ردیف بودجه 1.5 میلیارد دلاری که با تلاش و جفا اجرا شده و پیش بینی می شود هر سال به جای حذف شدن رشد کند، نمونه ای برای سایر شهرداری های ایران خواهد بود.

تاسف بارتر اینکه این تصمیم اشتباه تا جایی که به شورای شهر تهران مربوط می شود چیزی است که کانون کارگردانان تئاتر به دلیل سوء مدیریت تئاتر و عدم نظارت صحیح به دنبال آن است. اخطار از طریق کمپین جامعه تئاتر ایران و البته تا حصول نتیجه لازم ادامه خواهد داشت.

رفتار گستاخانه هیأت مدیره که منجر به تصمیمات اشتباه شش نفر از ده نفری شد که مجبور به استعفا شدند و بدون توجه به عواقب رفتار و تصمیمات خود نتوانستند حتی نیمی از نیمی از بودجه را تشکیل دهند. بیلیون حمایت ویژه در 1400 در نیمه دوم سال تماشا کردن او هم محقق بود و هم یکی از دستاوردهای اساسی خانه تئاتر را از دست داد.

انجمن رهبران تئاتر ایران از شورای شهر و شهردار محترم تهران می خواهد که در این تصمیم اشتباه تجدید نظر کنند، در حالی که شهرداری ها در همه شهرهای بزرگ دنیا مهم ترین حامیان فرهنگ، هنر، تئاتر و تئاتر هستند. فعالیت تئاتری، نه تنها برای حفظ حداقل این حمایت ها از جامعه نمایشی، بلکه برای افزایش سطح حمایت از این هنر اصیل، ضرورت و شکوفایی مدیریت شهری است که نتایج آن بدون شک حمایت شهرداری های سراسر جهان است. .

از سوی دیگر، ما می خواهیم جامعه نمایشی به وحدت و همبستگی لازم دست یابد تا با اتحاد همه هنرمندان تئاتر در یک نظام دموکراتیک مبتنی بر خرد جمعی و چرخش نخبگان با هر گرایش و میل، از چنین مشکلاتی مصون بماند. و در عوض صورت دردن هنرمندان تئاتر با بحران‌ها، رکودها و شرایط قهقرایی، شاهد رونق روزافزون تئاتر به‌عنوان عامل بسیار مهم و کلیدی در توسعه پایدار اجتماعی شهر، جامعه و کشور خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید