هوشمندانه ترین رویکرد برای مداخله دیگران


یکی از مهم ترین دغدغه های بعد از ازدواج و شکل گیری زندگی، حضور دیگران است. اغلب، رفتارهای نادرست با نیت خوب از سوی اطرافیان شما می تواند تأثیر مخربی بر روابط داشته باشد و گاهی اوقات منجر به از هم گسیختگی زندگی می شود.

اگر زوجین نتوانند زندگی خود را کنترل کنند و برای خود تصمیم بگیرند و در مداخله دیگران عاقل ترین باشند، زندگی آنها با تنش های زیادی مواجه خواهد شد.

در کار دیگران دخالت نکنید

فکر نکنید اطرافیان شما که در زندگی شما دخالت می کنند، شخصاً با شما دشمنی می کنند، بسیاری از مداخلات به قصد مهربانی و کمک انجام می شود یا می خواهند احساس کنند که در زندگی شما تأثیرگذار هستند. اگر به مداخلات با دید مثبت نگاه کنید، گاهی اوقات می توانید از آنها برای بهبود زندگی خود استفاده کنید.

مشارکت دیگران

گاهی به نظرات آنها توجه کنید

گاهی افرادی که مداخله می کنند و اظهار نظر می کنند، صرفاً می خواهند نظراتشان شنیده شود و سعی در اجرای آن ندارند. بنابراین وقتی نظر می دهند، به چشمان آنها نگاه کنید و با دقت به آنچه می گویند گوش دهید، یا حتی کاری انجام دهید یا بگویید که آنها را می شنوید (مثلاً آیا شما چنین فرزندانی داشتید؟)

چشم پوشی

اگر اطرافیان شما فقط در مورد موضوع خاصی دخالت می کنند و نظر می دهند و دخالت آنها زیاد نیست و در بقیه کار شما دخالت نمی کند، توجه نکنید و خودتان را درگیر نکنید و از آن بگذرید.

بگو چشم، اما کار خودت را بکن

وقتی اطرافیان شما درگیر زندگی شما هستند، نگاهی بیندازید، اما کار خود را انجام دهید، اما فقط در موارد معدودی از این استراتژی استفاده کنید، زیرا تکرار مداوم این کار، به خصوص اگر متوجه نشوید که خودتان دارید می روید. می تواند به آنها اجازه دخالت بیش از پیش را بدهد.

زنان در سیاست

واکنش نشان نده

اگر اطرافیان شما در زندگی شما دخالت کنند، بدون هیچ عکس العملی به آنها می گویید که در زندگی شما دخالت نکنند. پاسخ سریع و پاسخگویی به همه چیز و هر عملی فقط باعث تشنج و ناراحتی در خانواده می شود، پس گاهی طوری رفتار کنید که انگار نشنیده اید و موضوع را عوض کنید.

مشورت نکنید

بهتر است پای دیگران را به امور خانوادگی باز نکنیم و برای هر چیز کوچکی از دیگران کمک و نصیحت نخواهیم، ​​زیرا به دیگران توضیح می دهی که من نمی توانم زندگی خود را کنترل کنم. فقط زمانی از دیگران کمک بگیرید که واقعاً به کمک و مشاوره نیاز دارید.

اختلافات خود را با کسی در میان نگذارید

به اشتراک گذاشتن بحث با دیگران به آنها کمک می کند تا راه حل هایی برای شما پیدا کنند و در زندگی شما مداخله کنند. حریم خصوصی خانه شما باید به صلاحدید شما باشد و هیچ تفاوتی بین همسر و خانواده شما در حفظ این حریم خصوصی و اطلاعات وجود ندارد.

به اشتراک گذاشتن اختلافات

مرزها را مشخص کنید

مرزها را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید. به طور خلاصه مرزها را بیان کنید و به آنها نشان دهید که این مرز شخصی شماست. مثلاً با احترام و مهربانی به آنها بگویید (بسیار خوب است، با همسرم صحبت می کنم تا نظر او را ببینم.) به این ترتیب آنها می فهمند که تصمیم شما فقط به شما و همسرتان بستگی دارد.

آرام باش

عصبانی نشوید، اگر نگران دعوا هستید، بعد از اینکه صحبت کردید آنجا را ترک کنید و دیگر به بحث و جدل باز نگردید. گاهی اوقات افراد برای جلوگیری از دخالت دیگران از هم جدا می شوند، اما جدایی نیز می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی مشترک آنها شود.

فاصله خود را حفظ کنید

صمیمیت بیش از حد زندگی شخصی را از بین می برد و مرزهای استقلال را محو می کند، بنابراین باید فاصله خود را حفظ کنید تا دیگران در روابط شما دخالت نکنند. فاصله بین جلسات باید قابل قبول باشد و به برنامه های زمانی و زندگی شخصی شما آسیب نرساند.

دوری از خانواده همسر

صریح صحبت کنید

خیلی محکم و صریح صحبت کن، اما بی احترامی نکن، مثلاً شنیدم که می گویی متشکرم که می خواهی کمک کنی، اما من سبک بچه گانه خودم را دارم.

با همسرتان بحث نکنید

اگر خانواده همسرتان درگیر زندگی شما هستند، با همسرتان بحث نکنید و از او نخواهید که به خانواده شما پاسخ دهد زیرا احترام گذاشتن و مراقبت از آنها دشوار است.

مثلاً اگر همسرتان تمام اطلاعات را در اختیار خانواده اش قرار می دهد، باید با گفتن اینکه به اندازه کافی برای مدیریت زندگی خود بالغ هستید، سعی کنید اعتماد به نفس و استقلال او را تقویت کنید.

برنامه های خود را با کسی در میان نگذارید

گاهی دخالت دیگران در زندگی شما نتیجه مستقیم رفتار خودتان است. اگر برنامه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ آنها به خود اجازه می دهند که درگیر شوند، مثلاً اگر به خانواده همسرتان بگویید که قصد بارداری دارید، به آنها اجازه می دهید بپرسند آیا بچه دارید یا خیر. بنابراین بهتر است تا زمانی که برنامه های شخصی و خانوادگی خود را اجرا نکنید آن را مخفی نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید