ترفندها و تکنیک های خانم های خانه دار برای خوشمزه کردن میگو


میگو یک غذای دریایی لذیذ و منبع غنی پروتئین است و می توان از آن برای تهیه انواع غذاهای لذیذ مانند میگو پلو، رب میگو ایتالیایی، طعمه میگو، کاسرول میگو و … استفاده کرد. اگر می خواهید غذاهای میگوی شما مانند کفشدوزک های جنوبی خوشمزه باشد،

میگو را تمیز کنید

برای تهیه میگوی خوشمزه باید میگو را خوب تمیز کنید. برای تمیز کردن میگو، پاهای پایینی میگو خود را بگیرید و آنها را لمس کنید تا از بافت جدا شوند. انگشت شست خود را زیر پوسته میگو قرار دهید و به سمت بیرون ضربه بزنید تا پوسته میگو از بافت جدا شود.

دم میگو را به آرامی با فشار کمی با انگشت شست خود جدا کنید. با استفاده از یک چاقوی کوچک، تیغه پشت میگو را با چاقو ببرید و رگ سیاه پشت میگو را بردارید.

میگو را تمیز کنید

مزه میگو را نچشید

برای خوشمزه شدن میگو، قبل از پخت آن را مزه دار کنید. برای طعم دادن به میگو از روش های زیر استفاده کنید.

  1. برای طعم دار کردن میگو ابتدا میگو را در ظرفی تمیز کرده و سپس سبزی هایی مانند سیر رنده شده و ریحان را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل اضافه کنید و 3 ساعت استراحت دهید و خوب استراحت کنید. ده دقیقه قبل از پخت آب لیمو را اضافه کنید. آب لیمو بوی بد میگو را از بین می برد. اگر آب لیمو را سریعتر اضافه کنید، گوشت میگو سفت تر می شود. هنگام پختن میگو، میگو، پیاز و جعفری را جدا کنید.
  2. میگو را در حبه های سیر له شده یا رنده شده خیس کنید و روغن زیتون، آب انار، آبغوره یا آب لیمو را اضافه کنید تا بوی بد و طعم آن از بین برود.
  3. یکی از بهترین روش های بوییدن میگو این است که میگو را قبل از سرخ کردن روی کباب قرار دهید و گریل را در قابلمه آب در حال جوش با آبلیمو قرار دهید و روی میگو را بپوشانید تا کمی عرق کند و تبخیر شود. و سرخ کنید.

شکافتن میگو

اگر نمی خواهید میگوی شما ترد یا سفت باشد، به نکات زیر توجه کنید:

  • میگو را زیاد تفت ندهید زیرا سرخ شدن زیاد میگو باعث سفت شدن میگو می شود.
  • قبل از سرخ کردن میگوها، ابتدا میگوها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید و سپس تفت دهید تا پف کنند.
  • میگو را در آب و نمک و 2 قاشق غذاخوری سرکه به مدت 10 ثانیه بجوشانید تا سفت شود.

مسیر میگو ترد است

میگو سرخ شده

برای اینکه میگوهایتان لذیذ و ترد شوند، بهتر است آن ها را به روش های زیر سرخ کنید:

  1. تخم مرغ ها را با چنگال خوب بکوبید و پودر سوخاری هایتان را در ظرفی بریزید و میگوها را در تخم مرغ بغلتانید و سپس در پودر سوخاری بغلتانید تا نان های خوشمزه درست شود.
  2. برای درست کردن خمیر میگو، آرد، نمک، ماست، زعفران، تخم مرغ و پودر نان باگت را با هم مخلوط کنید، سپس میگوهای خوشمزه را از آب پیاز جدا کرده و با این سس مخلوط کنید و دوباره به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. شناور میگو

میگو کبابی

اگر می خواهید میگو کبابی خوشمزه بپزید، موارد زیر را انجام دهید:

بعد از تمیز کردن و شستن میگو، آب میگو را خوب گرفته و روی گریل بپزید تا طعم میگو را بگیرد.

دستور تهیه میگوی خوشمزه

میگو را در کره سرخ کنید

برای طعم دادن و طعم دادن به میگو، به خصوص اگر میگوی شما یخ زده است، یخ را باز کرده و خشک کنید، سپس روغن و کره را به ماهیتابه اضافه کنید و روغن را خوب داغ کنید و کره را آب کنید و مخلوط کنید. سپس میگو را به روغن و کره داغ خود اضافه کنید و بلافاصله کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید تا مزه دار شود. برای سرخ کردن میگو می توانید از روغن های معطر مانند روغن کنجد و روغن زیتون استفاده کنید.

ادویه ها را به میگو اضافه کنید

گوجه فرنگی و فلفل سبز را به دلخواه نگینی خرد کنید. یک حبه سیر رنده شده را اضافه کنید و در کمی روغن تفت دهید سپس میگوهای سرخ شده را با سس گوجه فرنگی و فلفل مخلوط کنید.

زعفران را به میگو اضافه کنید

برای خوش طعم شدن میگو پیاز را درشت خرد کرده و در تابه مناسبی با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس ۱ قاشق غذاخوری زعفران به پیاز اضافه کنید و پیاز را از ماهیتابه خارج کرده و کمی دیگر اضافه کنید. روغن، سپس میگو را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا میگو طلایی شود.

مجدداً کمی زعفران دم کرده به میگو اضافه کنید و کمی تفت دهید تا یکدست شود، در صورت تمایل کمی زرشک اضافه کرده و کمی تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید و پس از صاف کردن برنج را روی برنج بریزید و برنج را بگذارید. جوشیدن

دیدگاهتان را بنویسید