داستان مرگ یک ستاره چگونه می تواند از نظر علمی تغییر کند؟

همانطور که می دانید، ستارگان طول عمری مشابه انسان ها دارند، اما طول عمر، راه های تکمیل زندگی و حتی طول عمر آنها با انسان ها بسیار متفاوت است. اما ستارگان نیز پس از گذراندن عمر و سال های روشن خود در صحنه تاریک آسمان می میرند و در مراحل پایانی زندگی خود به سوپراستار یا غول قرمز غول پیکر تبدیل می شوند. موضوع مقاله امروز غول سرخی است که در آخرین مراحل زندگی خود به سر می برد اما پایان عمرش با ستاره های دیگر فرق می کند و برای اولین بار حلقه هایی مانند دود عجیب از اطراف خود ساطع می کند. محققان می گویند هرگز حلقه های دود یا هر چیز دیگری را در مرحله مرگ ستاره ندیده اند، بنابراین تحقیقات جدیدی برای پاسخ به سوالات گسترده و افکار جالب محققان انجام شده است.

ستاره او هیدرا است

مرگ ستاره هیدرا، به نقل از شوراهای علمی

خورشید غروب V Hydrae نام دارد که در فاصله 1300 سال نوری از زمین قرار دارد و یک ستاره غول پیکر مجانبی (AGB) است. این ستاره ای است که قبل از تبدیل شدن به یک کوتوله سفید و پایان دادن به زندگی خود به مرحله نهایی وجود خود رسیده است، اما در این مرحله دانشمندان چنان شگفت زده شده اند که می توان گفت مرگ این ستاره یکی از بحث برانگیزترین مرگ های آسمانی در جهان است. . برای چند سال گذشته.

مطالعه آسمان چیزهای زیادی می گوید و گاهی اتفاق جدیدی رخ می دهد که نیاز به فرضیه های جدیدی دارد زیرا قبلاً چنین اتفاقی نیفتاده است مانند مرگ این ستاره.

مطالعه زندگی و مرگ ستارگان از دیرباز یکی از موضوعاتی بوده است که دانشمندان و فیزیکدانان به آن علاقه مند بوده و در مورد آن تحقیق کرده اند تا به تولد، زندگی و مرگ نهایی ستارگان پی ببرند و راز هستی را کشف کنند.

بنابراین، مشاهده رفتار چنین ستارگانی به اخترشناسان کمک می کند تا بفهمند در مراحل پایانی فرآیند مرگ ستاره چه اتفاقی افتاده است تا بتوانند پاسخ های قانع کننده ای برای سؤالات مربوط به وجود جهان و چیزهای دیگر بیابند.

ستاره شناسان از قبل می دانستند که در این نقطه، ستارگان مواد ساختمانی خود را در کهکشان پراکنده می کنند و هسته های آنها شروع به متلاشی شدن می کند تا زمانی که ستاره به طور کامل نابود شود و به پایان عمر خود برسد.

مرگ هیدرا

چه چیزی در مورد مرگ هایدرا جالب بود؟

این اولین و تنها بار است که چندین حلقه تکامل در اطراف ستاره ای دیده می شود که از لحظات مرگ عبور کرده است.

این همان چیزی است که آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیا و تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، از آرایه میلی‌متری / زیر میلی‌متری آتاکاما (ALMA) و تلسکوپ فضایی هابل برای مشاهده V Hydrae استفاده کردند. عقل خود را از دست می دهند و آنقدر پیگیر پاسخ آن را می جویند که آن را به عنوان یک تز تبلیغاتی و مقاله ای برای کشف اسرار هستی مطرح می کنند.

دانشمندان توجه خود را از هلیوم به ستاره در فاز کربن معطوف کردند، زیرا الگوهایی که در آن این دو به یکدیگر تبدیل می‌شوند با آنچه دانشمندان در گذشته دیده بودند متفاوت بود و این می‌تواند مسیر ستارگان دیگر را کاملاً مبهم کند و آنها را بیشتر ارتقا بخشد. . سوالات ایجاد کنید.

مرگ ستاره هیدرا

ستاره چگونه می میرد؟

در مراحل منظم زندگی انسان، اکسیژن به دی اکسید کربن، گیاهان دی اکسید کربن را به اکسیژن و ستارگان هیدروژن را به هلیوم تبدیل می کنند.

با این حال، ممکن است دیگر هیدروژنی در ستاره غول سرخ باقی نماند، که با فرآیند همجوشی که کربن را با سوزاندن ستاره هلیم تولید می کند، به هلیوم تبدیل می شود. در طول فاز AGB، ستارگان به تدریج ذخایر هلیوم خود را تخلیه می‌کنند و هلیوم برای تجارت کربن باقی نمی‌گذارند و به نظر می‌رسد که در مورد V Hydrae نیز چنین است.

“تحقیق ما به طور چشمگیری تایید می کند که مدل سنتی چگونگی مرگ ستارگان AGB – بیش از 100000 سال پیش، سوزاندن انبوه از طریق بادهای کروی نسبتاً پایدار – در بهترین حالت ناقص یا در بدترین حالت اشتباه است.” ممکن است یک تغییر اساسی در ادراک از افراد درگیر و حتی لغو مفروضات قبلی و جایگزینی مفروضات جدید در مورد این موضوع.”

نویسنده اصلی، راگوندرا ساهای، اخترشناس آزمایشگاه سرعت جت ناسا در کالیفرنیا، این موضوع را یکی از شگفت‌انگیزترین مسائل علم نامید.

همانطور که در تمام مقالات قبلی خود دیده ایم، علم قطعی ترین چیز در جهان نیست و می بینیم که نظریه های دانشمندان مختلف در زمان های مختلف تغییر کرده و نظریه های قدیمی با نظریه های جدید جایگزین شده اند.

هیدرا زمین

نظر دانشمندان و محققان در مورد مرگ این ستاره چیست؟

مارک موریس، نویسنده و ستاره شناس دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، گفت که اخترشناسان بر این باورند که Hydrae V به جای اتمسفر گاز، حلقه های دود را منفجر کرده است. آنها شگفت زده شدند.

این موضوعی بود که می‌توانست تصویر جدیدی از مرگ ستاره‌ای به دانشمندان بدهد، زیرا همه مرگ‌های ستارگان نمی‌توانند یکسان باشند. ممکن است گروه‌های ستاره‌ای مختلف به یک شکل بمیرند و هر کدام در یک هاله غبار یا حتی یک طوفان انرژی حالت مرگ متفاوتی داشته باشند.

این یافته به ویژه با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از ستارگان با جرم خورشیدی (یا بزرگتر) توانایی خود را برای تولید انرژی از طریق همجوشی هسته ای از دست داده اند و تبدیل به AGB شده اند، مرتبط است.

موریس گفت: “وضعیت نهایی تکامل ستارگان، جایی که ستارگان از غول‌های قرمز به کوتوله‌های سفید تکامل یافته‌اند، فرآیند پیچیده‌ای است که به خوبی درک نشده است و هنوز جای زیادی برای تحقیق وجود دارد.”

کشف این که این فرآیند می‌تواند شامل رهاسازی حلقه‌های گازی و همچنین تولید امواج ماده جایگزین و پرسرعت باشد، چالش‌ها و روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی را در بررسی چگونگی مرگ ستارگان ایجاد می‌کند.

چهار آنتن بسیار کوچک در آتاکامای جنوب اروپا (ALMA) به آسمان شب می نگرند تا آسمان آرام شب را باز کنند.

گرد. با اشکال عجیب و غیرقابل درک، غبار با سرعت نیم میلیون مایل در ساعت (240 کیلومتر در ثانیه) از ستاره دور می شد. چنین سرعتی در مقیاس نجومی نیز مهم است و می توان درباره چگونگی انفجار و انبساط ستاره بحث کرد.

مختصات ستاره سرخ

آیا چنین مرگی در ستاره های جدید وجود دارد؟

ابرهای ساعت شنی، مانند کیهان، برای علم کاملاً جدید نیستند، زیرا اخترشناسان قبلاً چنین رویدادهایی را در ستارگان قابل مشاهده تر مشاهده کرده بودند که چند درصد از آنها در سحابی خرچنگ جنوبی، کهکشان سابق راه شیری رخ داده است. رنگ این هوش توسط محققان مشاهده شده است.

V Hydrae انفجارهای گاز یا پلاسما منتشر می کند که هر 8.5 سال یا بیشتر گرم می شود و دانشمندان بر این باورند که برخی از رفتارهای عجیب آن ممکن است مربوط به دنباله دار باشد که هنوز تایید نشده است. چه کسی می داند، شاید این نتیجه سر و صدای علمی باشد. همکاری فضایی پر انرژی

ساحایی گفت: «هر بار که V Hydrae را با قابلیت‌های مشاهده‌ای جدید می‌بینیم، بدون یک مسیر مشخص به یک علامت سؤال سؤال‌برانگیز تبدیل می‌شود. این ستاره با حلقه ها و حرکات بسیارش و تمام افکار و اندیشه های محققین در این مدت کوتاه که این ستاره منفجر شد و مرد، ما را شگفت زده کرد، زیرا خورشید خودمان نیز ممکن است روزی به سرنوشت مشابهی دچار شود.