پس از سخنان هنرمند توانا: بهترین نقاشی زندگی من چهره سردار سلیمانی است


به گزارش خبرگزاری فارس از خوشاب، فاطمه رباط جزی از کودکی معلول بوده و برادر معلول دیگری نیز در همان خانه زندگی می کند. او می گوید: «یکی از سخت ترین قسمت های زندگی من از دست دادن مادرم بود و من حدود دو سال پس از مرگ او افسرده بودم.

وی افزود که مشوق اصلی او در نقاشی مادرش بوده است.

این هنرمند می گوید: سال های اول نقاشی می کردم و پس از تسلط اولیه برای آموزش و رفع اشکال به استاد سبزواری رفتم و در همان زمان مادرم را از دست دادم که ضربه سختی به جانم زد.

40 دانش آموز و یک مدرسه

وی گفت: حدود دو سال افسرده بودم، غمگین بودم و نقاشی را کنار گذاشتم، اما با تشویق و حمایت پدرم و دیگران، دوباره با تصویری زیبا از مادر مرحومم شروع به نقاشی کردم.

فاطمه رباط جزی که در حدود سال 1374 هنرستانی را برای آموزش خانگی تأسیس کرد، می‌افزاید: ما کلاس های هنری پایه تا پیشرفته را در سبک هایی مانند

عاشق سردار

یکی از نقاشی های زیبای او تصویری از شهید سردار سلیمانی است. از عشق و علاقه اش به سردار و تصویری که این شهید بزرگوار کشیده است می پرسم که پاسخ می دهد: نیت خالصانه من نسبت به سردار سلیمانی به زمان شهادت ایشان برمی گردد. دوست داشتم صورتش را نقاشی کنم اما امروز یا فردا این کار را کردم تا اینکه سردار کشته شد. پس از شهادت سردار بسیار غمگین و ناراحت بودم و تا چهلمین روز این شهید بزرگوار به پاس ارادت خالصانه ای که به ایشان داشتم، تصویر ایشان را با خودکار طراحی و کشیدم. کار قشنگی بود چون کار قلبی بود خریدار زیادی داشت اما نفروختم.

وی با بیان اینکه بارها این تصویر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و در اینستاگرام حذف کرده است، اضافه کرد: یکی از بهترین عکس های زندگی من، نقاشی چهره سردار سلیمانی و نقاشی چهره مادرم است.

نگوییم نمی توانیم

رباط جزی با تاکید بر اینکه معلولیت مانع از رسیدن به آرزوها نمی شود، می گوید: انسان از ظرفیت ذهنی بالایی برخوردار است و می تواند به تمام آرزوهایش برسد. نگوییم نمی توانیم. ممکن است محدودیت هایی برای ناتوانی وجود داشته باشد، اما من اجازه ندادم که پیشرفت من را محدود کند. بسیاری از مشکلاتم را به تنهایی حل کرده ام و از حمایت های اداره بهزیستی و رهبری خوشاب، پدر و مادر و خواهر و برادرم قدردانی می کنم و بزرگترین آرزوی من در زندگی داشتن استقلال مالی، فیزیکی و ماشینی برای انجام کار خودم است.

وعده های شیرین مسئولان

وی با انتقاد از مسئولانی که در مقابل دوربین خبرنگاران وعده های شیرین داده اند، افزود: مسئولان طبق قانون باید برای خانواده های دو معلول و بیشتر خانه بسازند اما متاسفانه سنگ بزرگی جلوی آنها می گذارند. . شرط ساخت خانه برای افراد معلول خرید و داشتن یک قطعه زمین مستند است که عملا برای خانواده های دارای مشکل مالی مثل ما و چند نفر معلول در منزل و حقوق بهزیستی 350000 تومان صرف شده است. در مطب دکتر برای درمان.، عملا غیر ممکن است.

عدم تطابق روستاها

وی با ابراز قدردانی از محبت و روحیه حمایت های بی دریغ مادر و پدر مرحومش در خصوص برخی دیگر از مشکلات معلولان در روستاها بیان کرد: ورود به دلیل نبود ویلچر برقی از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد دارای معلولیت با آن مواجه هستند. هر روز. . از دیگر مشکلات معلولان در خوشاب حضور روسای ادارات در طبقه دوم ادارات مانند جهاد کشاورزی، کمیته امداد و آموزش و پرورش و نبود آسانسور است و یا اینکه از دیگران کمک نمی خواهند. امید. مسئولین توجه خواهند کرد.

لازم به ذکر است 900 نفر توانمند در خوشاب با 33 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.

انتهای پیام/ 70079



برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید