با بهترین نویسندگان زن جهان آشنا شوید


نگاه کردن به دنیا به چشم زنان نه تنها زیبا نیست بلکه ضروری است. وقتی کتابی را که زنی با تجربه باکرگی، زنانگی و مادری نوشته است در دست می گیریم، بسیاری از نیازها و نکات کورکورانه درک شده ما پاک می شود. بدون قلم یک زن، دنیای کتاب کوچک است. مقاله امروز به بهترین زنان نویسنده جهان اختصاص دارد و 10 نویسنده زن برتر را معرفی می کنیم. اگر از طرفداران نویسندگان زن هستید یا شناخت کمی از این نویسندگان دارید، این مقاله برای شما بسیار جالب خواهد بود. با ما بمان.

1. مارگارت اتوود

بهترین زنان نویسنده جهان - مارگارت اتوود

مارگارت اتوود نویسنده، شاعر و منتقد ادبی کانادایی است. اشعار او باعث شد در جوانی وارد دنیای نویسندگی و ادبیات شود. او علاوه بر شعر بزرگسالان و رمان، در زمینه ادبیات کودک نیز فعالیت می کند. فضای واقعی در آثار او وجود دارد و بیشتر به مسائل اجتماعی توجه می شود. در آثار اتوود زنان نقش اول را دارند و او در به تصویر کشیدن دنیای زنان بسیار موفق بوده است.

مهمترین چیزها: داستان ندیمه قاتل کور
مهمترین جوایز و جوایز: جایزه ادبی بوکر من 2000

2. آلیس مونرو

دکتر ساینا

بهترین نویسنده زن در جهان - آلیس مونرو

آلیس مونرو نویسنده کانادایی است که به خاطر داستان های کوتاهش شناخته شده است. مونرو مضامین داستان هایش را از ماجراهای ساده و روزمره انتخاب می کند. او از فضا و فرهنگ کانادا نهایت استفاده را می کند، بنابراین بیشتر داستان های او در شهرهای کانادا روایت می شود.

مهمترین چیزها: عزیزم خوشبختی در راهه آرزوی مادرم
مهمترین جوایز و جوایز: جایزه نوبل ادبیات 2013، جایزه بوکر من در ادبیات 2009

3. تونی موریسون

بهترین نویسنده زن جهان - تونی موریسون

در میان بهترین نویسنده های زن تاریخ، تونی موریسون اولین زن سیاهپوستی است که برنده جایزه نوبل ادبیات شده است. او بیشتر از نویسنده با نژادپرستی مبارزه می کند. نوشتن رمان در واقع راهی برای مبارزه با نژادپرستی و افزایش آگاهی در مورد آن است. نوشته های او بر اساس واقعیت های اجتماعی و سیاسی جامعه اش است.

مهمترین چیزها: معشوق، آبی ترین چشم، آواز سلیمان
مهمترین جوایز و جوایز: جایزه ادبی پولیتزر 1988، جایزه نوبل ادبیات 1993

4. جی کی رولینگ

بهترین نویسنده زن جهان - جی کی رولینگ

حتی اگر نام جی کی رولینگ را نشنیده باشید، نام معروف ترین و پرفروش ترین اثر هری پاتر او را شنیده اید. رولینگ، خالق هری پاتر جذاب، در سال 1965 در یتس انگلستان به دنیا آمد. جدی ترین کار در زمینه نویسندگی همین کتاب هری پاتر است. او سه سال را صرف نوشتن آن کرد و سرانجام در سال 1997 یک کتاب علمی تخیلی پرفروش برای نوجوانان به نام هری پاتر و سنگ جادو منتشر کرد. شهرت هری پاتر بعدها با فیلمبرداری بیشتر شد.

مهمترین چیزها: مجموعه هفت جلدی هری پاتر، هری پاتر و کودکان نفرین شده
مهمترین جوایز و عناوین افتخاری: جایزه هانس کریستین اندرسن، جایزه ادبی کاستا بوک، جایزه ادبیات سال بریتانیا، جایزه بهترین رمان هوگو

5. نل هارپرلی

بهترین نویسنده زن جهان - نل هارپر لی

نل هارپرلی یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان آمریکایی است. او شهرت و محبوبیت خود را مدیون کتاب کشتن پرنده شکاری است. خشونت و نژادپرستی در ایالات متحده در دهه 1960 مضامین اصلی این کتاب است. پدر هارپرلی وکیل بود و او در دانشگاه آلاباما در رشته حقوق تحصیل کرد، بنابراین می توان گفت که شخصیت های اصلی داستان پرنده مسخره، اسکات و پدر وکیلش از زندگی شخصی خود الهام گرفته اند. بسیاری از مردم کشتن پرنده مسخره را از جمله کتاب هایی می دانند که باید قبل از مرگ خوانده شود.

مهمترین چیزها: مرغ تقلبی را بکش
مهمترین جوایز و جوایز: جایزه ادبی پولیتزر در سال 1964

6. جومپا لاهیری

بهترین زنان نویسنده جهان - جومپا لاهیری

کامپا لاهیری نویسنده ای است که در لندن، هند و آمریکا متولد شده است. او کیلومترها از وطن خود دور است، اما به لطف تلاش های والدینش برای حفظ آداب و رسوم سنتی خانواده، پیوند عمیقی با فرهنگ هندی دارد. بیشتر داستان های این شرکت از قلب جامعه هند سرچشمه می گیرد. او داستان سرای خوبی است که از داستان های ساده و جذابش پیداست.

مهمترین چیزها: مترجم غمها همنام سرزمین غریب کجام؟
مهمترین جوایز و عناوین افتخاری: جایزه ادبی پولیتزر 2000، جایزه داستان کوتاه فرانک اوکانر

7. مایا آنجلو

بهترین زنان نویسنده جهان - مایا آنجلو

مایا آنجلو شاعر، نویسنده، بازیگر، خواننده و فعال مدنی در سال 1928 در سنت لوئیس آمریکا به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی مایا با فقر، جدایی والدین و سوء استفاده جنسی همراه بود. او در دهه های اول زندگی خود تجربیات تلخی داشت و این مسیر تلخ بعدها منبع الهام برای رشد شخصی، نویسندگی و هنر او شد. او بیشتر به خاطر زندگی نامه اش که در سال 1969 منتشر شد، شناخته می شود.

مهمترین چیزها: می دانم چرا پرنده در قفس گریه می کند، یک جرعه آب سرد به من بده، دارم می میرم، خود را به نام من جمع کن، نامه ای به دخترم.
مهمترین جوایز و عناوین افتخاری: مدال اسپینگارن، جایزه تونی، جایزه گرمی، جایزه ادبی پولیتزر 1970

8. دوریس لسینک

بهترین نویسنده زن جهان - دوریس لسینگ

دوریس لسینگ انگلیسی در کرمانشاه متولد شد و پدرش کارمند بانک شاهنشاهی ایران بود. دوریس در مراحل مختلف زندگی خود افکار و تمایلات خاصی داشت که در هر یک از این دوره ها به صورت مکتوب بیان می کرد. این بدان معناست که آثار او زمانی کمونیستی، زمانی ضد کمونیستی، زمانی روانی و زمانی عرفانی بوده است. با این حال، سبک نویسندگی ساده و بی تکلف و توانایی او در داستان نویسی همیشه جالب بوده است.

مهمترین چیزها: یادداشت طلایی، تروریست خوب، رویاهای شیرین
مهمترین جوایز و عناوین افتخاری: جایزه نوبل ادبیات 2007، جایزه استوریاس

9. آلیس واکر

بهترین زنان نویسنده جهان - آلیس واکر

آلیس واکر نویسنده سیاه پوست آمریکایی و برنده جایزه ادبی پولیتزر برای رمان ارغوانی است. واکر در این اثر داستان زنی سیاهپوست به نام سلک را روایت می کند که قربانی تجاوز جنسی شده است. واکر تلاش می کند زندگی زنان سیاه پوستی را که مورد تجاوز و تجاوز جنسی قرار گرفته اند را نشان دهد. در سال 1985 استیون اسپیلبرگ بر اساس این کتاب فیلمی به همین نام ساخت.

مهمترین چیزها: رنگ بنفش
مهمترین جوایز و عناوین افتخاری: جایزه ادبی پولیتزر 1983

10. آگاتا کریستی

بهترین نویسنده زن جهان - آگاتا کریستی

اگر با نام آگاتا کریستی آشنا نیستید، احتمالا نام مارپل و پوآرو را شنیده اید. آگاتا کریستی خالق این دو مجموعه داستان پلیسی بی نظیر است. او که یکی از بهترین نویسندگان زن تاریخ است، در سال 1890 در دان شیر انگلستان به دنیا آمد.

آگاتا کریستی علاوه بر داستان های جنایی و معمایی، داستان های عاشقانه ای را نیز با نام مستعار مری وستماکوت می نویسد. با این حال، بسیاری از شهرت او با داستان های جنایی همراه است. داستان های او همیشه جزو پرفروش ترین کتاب های جنایی در جهان بوده است. سریال های معروفی بر اساس داستان های او ساخته شده است.

مهمترین چیزها: داستان مرموز در سبک، قتل در جاده سریع السیر شرق، قتل در خانه کشیش، معمای کارائیب
مهمترین جوایز و عناوین افتخاری: جایزه استاد بزرگ اسرارآمیز آمریکا، جایزه ادگار آلن پو

تو بگو

در این مقاله سعی شده است تعدادی از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان زن جهان که جوایز ادبی مهمی نیز کسب کرده اند را معرفی کنیم. البته نام بسیاری از نویسندگان در این فهرست خالی است. کدام یک از نویسندگان این فهرست را می شناسید؟ به نظر شما کدام نویسنده زن در این لیست قرار دارد؟ با تکمیل این فهرست، پیشنهادات ما را دنبال کنید.

اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و مستمر هر زبان جدید

دیدگاهتان را بنویسید