نتایج آموزشی باید با مقتضیات زمان تطبیق داده شود



رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه شن گفت: اگر به شبهات موجود در فضای مجازی پاسخ درستی برای طلبه ندهیم، کم کم شاهد انباشته شدن این شبهات در مغز او خواهیم بود که طلاب را به سمت کلمات جذاب و پوچ سوق می دهد. ”

به گزارش ایسنا، آیت الله سید هاشم حسینی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در بوشهر گفت: این وزارتخانه نهادی ارزشمند در ایجاد سرمایه اجتماعی است. کارکنان نقش موثری در پیشرفت کشور دارند و آموزش و پرورش پایه گذار آموزش است.

وی مهارت آموزی را حلقه مفقوده دوره آموزشی کشور دانست و یادآور شد: مباحث نظری به تنهایی کافی نیست و باید توسعه مهارت ها را به عنوان یک اصل اساسی در نظر گرفت. نتایج یادگیری باید متناسب با نیازهای دوره آموزشی باشد و با تخصیص مسئولیت‌ها، اعتماد کافی به آن داده شود.

امام جمعه شهرستان صمغ گفت: حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی نیازمند توجه ویژه مسئولان به امر آموزش است. .نخواهد.

وی آموزش و پرورش را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش ارزیابی کرد و افزود: در نظام آموزشی کشور ما به آموزش و پرورش به اندازه آموزش بها داده نمی شود و باید بین آموزش و پرورش تعادل نسبی ایجاد شود.

حسینی بوشهری ادامه داد: فضای مجازی و سواد رسانه ای مواردی است که در صورت نادیده گرفتن آن همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد.

دبیر شورای عالی سمینارها گفت: محتوای مباحث آموزشی باید جذاب و متناسب با مقتضیات زمان به روز شود و مهمتر از آن با روش های صحیح به اطلاع دانش آموزان برسد که این امر مستلزم کیفیت آموزش و پرورش به عنوان یک کل استفاده از افراد واجد شرایط، شایسته و توانمند.» این چنین چیزی است.

وی پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و با تاکید بر اینکه شناخت تاریخ انقلاب یک اصل کلیدی در تربیت دانش آموزان باسواد و آشنا با آرمان های انقلاب بود، خواهیم دید که این شبهات در مغز انباشته می شود. که منجر به جذب دانش آموز به کلمات جذاب و پوچ خواهد شد.

حسینی بوشهری در پایان خواستار رفع دغدغه معیشتی معلمان شد و گفت: هزینه آموزش سرمایه گذاری برای آینده کشور است. معلمی که دغدغه مالی دارد نمی تواند به درستی با کارش کنار بیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید