جدیدترین فناوری شارژ تلفن همراه با امپراتور


گوشی های هوشمند قسمت های مختلفی دارند که هر کدام از سیستم های مختلفی استفاده می کنند و کار خود را انجام می دهند. تمامی قطعات به منبع تغذیه ای به نام باتری متصل می شوند و از آن نیرو دریافت می کنند. باتری‌ها نیز دستخوش پیشرفت‌های تکنولوژیکی شده‌اند و در طول سال‌ها پیشرفت قابل‌توجهی از نظر ظرفیت باتری و زمان شارژ شدن داشته‌اند. در سال های اخیر شرکت های بزرگ گوشی های هوشمند از فناوری شارژ سریع در محصولات خود صحبت می کنند و در زمان ارائه محصولات خود این ویژگی را یک مزیت بزرگ می دانند. فناوری شارژ سریع موبایل که امروزه در اکثر گوشی های هوشمند موجود است، توانایی شارژ حدود 60 درصد باتری را در 30 دقیقه دارد که در مقایسه با فناوری قبلی بسیار عالی و مفید است. البته فناوری های شارژ موبایل متفاوت است و هر کدام به طرق مختلف سعی در شارژ سریع باتری دارند. سپس با امپراطور همراه باشید تا فناوری شارژ سریع و انواع آن را به طور کامل بررسی کنیم تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

فناوری شارژ سریع

شارژ سریع فناوری خاصی است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق همان USB قدیمی گوشی موبایل خود را تا 10 وات شارژ کنید که بسیار هم مطلوب است. فناوری شارژ سریع آنقدر مهم و حیاتی شده است که شرکت های بزرگ گوشی های هوشمند برای ظرفیت شارژ سریع تر با یکدیگر رقابت می کنند. در این میان برخی از شرکت ها فناوری شارژ سریع گوشی های انحصاری و خاص خود را به دنیا معرفی کرده اند. به عنوان فناوری Qc، تکنولوژی SuperCharge، فناوری پمپ اکسپرس، فناوری PD و غیره. با پیشرفت و انقلاب چشمگیر در طراحی و تولید گوشی های هوشمند، تمامی قسمت های گوشی دستخوش تغییراتی شده است. یکی از موارد در حال توسعه USB بود. جدیدترین نوع USB سری سوم یا USB 3.0 است که در انتقال اطلاعات بسیار سریعتر و بهتر است و مهمتر از آن قابلیت انتقال جریان بیشتر و شارژ سریعتر را دارد. اگرچه انتقال سریعتر داده نیز یک ویژگی بسیار مثبت است. با این حال، موفقیت آن به اندازه توانایی شارژ سریع آن سریع نبوده است و تمام توجهات معطوف به فناوری های شارژ سریع در این زمینه بوده است.

انواع فناوری شارژ موبایل

همانطور که اشاره شد، حوزه شارژ سریع گوشی های موبایل به قدری مطرح شده که شرکت های مطرح در این زمینه این فناوری ها را در انحصار خود در آورده اند. شارژ گوشی های هوشمند از طریق اتصال سیمی و شارژ بی سیم انجام می شود که تمرکز اصلی شرکت ها برای شارژ سریع از طریق سیم است. عامل اصلی فناوری شارژ سریع کابل های USB Type-C با ظهور گوشی های هوشمند پیشرفت چشمگیری در زمینه شارژ و انتقال گوشی ها داشته اند. بدون شک شرکت پیشرو در زمینه شارژ سریع شرکت آمریکایی کوالکام است که بسیار موفق بوده و باعث پیشرفت شرکت های دیگری شده است. پس از موفقیت کوالکام، شرکت چینی هوآوی نیز واحد ویژه ای برای شارژ سریع موبایل راه اندازی کرد و فناوری انحصاری به نام Super Charge را معرفی کرد و امروزه بسیاری از گوشی های جدید هواوی از این فناوری شارژ سریع برخوردار هستند. اوپو، یکی دیگر از شرکت های چینی، سعی کرد فناوری خود را راه اندازی کند و موفق شد Super VOOC را منتشر کند. این فناوری اولین بار در oppo Find x Lamborghini معرفی شد که قابلیت افزایش توان خروجی تا 50 وات را دارد که رقم بسیار چشمگیری است. فناوری بعدی فناوری Dash Charge است که توسط OnePlus در گوشی‌های هوشمندی که از همان استانداردهای oppo vooc پیروی می‌کنند و به کابل شارژ و آداپتور مخصوص نیاز دارند، استفاده می‌کند.

امپراتور

بررسی فناوری PD و QC

فن آوری QC:

با ظهور پلتفرم شارژ سریع گوشی های موبایل از طریق USB Type-C، فناوری های مختلفی به وجود آمده است که محبوب ترین آنها فناوری QC شرکت آمریکایی کوالکام است. این فناوری با معرفی نسل سوم گام بلندی در زمینه شارژ سریع برداشته است. آخرین نسخه فناوری شارژ سریع کوالکام QC 4.0+ است که می تواند توان خروجی را تا 27 وات افزایش دهد. مزایای این فناوری به استفاده از پردازنده های کوالکام در گوشی های هوشمند بستگی دارد.

فن آوری PD:

این فناوری یک قدم جلوتر است و سعی دارد علاوه بر امکانات عالی ارائه شده توسط کوالکام، نقاط ضعف خود را نیز پوشش دهد. فناوری PowerDelivery یا pd در واقع یک روش جدید و سریع با راندمان بالا است. در این فناوری از محدودیت ها فراتر رفته و می تواند 100 وات توان خروجی به شما بدهد و باتری را با سرعت بسیار بالا شارژ کند. یکی دیگر از ویژگی های این فناوری، انطباق کامل آن با استانداردهای امنیتی تعیین شده برای USB است. با استفاده از این فناوری پرقدرت و بسیار سریع می توانید دستگاه هایی با ظرفیت باتری بیشتر مانند لپ تاپ، تبلت و لوازم هوشمند را با سرعت بسیار بالا و در عین حال ایمن شارژ کنید.

تفاوت های تکنولوژی PD و QC

در فناوری QC کوالکام، این مکانیزم از خطوط انتقال V-BUS با حداکثر توان خروجی تا 27 وات استفاده می کند. مشکل دیگر این فناوری این است که تنها دستگاه هایی که از تراشه های کوالکام استفاده می کنند می توانند از این فناوری استفاده کنند. همچنین، نمی‌توانید تلفن هوشمند خود را با دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌هایی که از فناوری شارژ سریع موبایل استفاده می‌کنند، شارژ کنید. در صورت اتصال دستگاه به دستگاه، توان خروجی به دستگاه بستگی دارد و امکان شارژ سریع وجود ندارد. با این حال فناوری PD بدون تمام محدودیت های فناوری کوالکام توانست گامی عظیم در زمینه شارژ سریع بردارد و رقبا را پشت سر بگذارد.

شرکت های گوشی های هوشمند با معرفی فناوری شارژ سریع سعی کرده اند بر ضعف باتری در محصولات خود غلبه کنند. شرکت ها برای شارژ باتری های بزرگ خود در گوشی های هوشمند جدید به فناوری شارژ سریع نیاز دارند که خوشبختانه گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است. با بررسی ویژگی های فناوری های مختلف موجود در بازار می توان به بی نقص بودن فناوری PD پی برد و امید است در آینده از این فناوری بیشتر در محصولات هوشمند استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید