هیچ قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو از طریق توسعه مهارت ها وجود ندارد



معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه قانون ثابتی برای ثبت نام دانش آموز از طریق ظرفیت سازی وجود ندارد، گفت: هر ساله بسته به شرایط سال و زیرنظام های آموزشی تصمیم گیری می کنیم. اجازه نقض را بدهید. «از جدول فراتر نروید.

دکتر احسان جمالی در گفت وگو با ایسنا وی با اشاره به اینکه مصوبات شورای سنجش آموزش کشور شامل تمامی زیرنظام های آموزش و پرورش می شود، گفت: دو شورای تصمیم گیری شامل شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای سنجش و پذیرش دانش آموختگان داریم. آنها طبق قانون تشکیل می شوند و افراد دارای حق رای را تعیین می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که تصمیمات هر دو شورا شامل کلیه موسسات و زیرنظام های آموزشی می شود زیرا این تصمیمات بر اساس مسئولیت اعضا تصویب می شود. بنابراین در تمامی جلسات و مصوبات ممکن است همه اعضا با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند اما مصوبات باید توسط همه دستگاه ها اجرا شود.

معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در جلسات شورای سنجش و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد هنوز تصمیم مشخصی برای تکمیل پتانسیل دانشجویان کارشناسی ارشد گرفته نشده است.

جمالی یادآور شد: با تقویت ظرفیت زیرنظام های آموزش و پرورش بدون اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به پذیرش دانش آموزان نیستند. هر سال تصمیم گرفته می شود، مثلاً امسال دانشگاه ها اجازه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را داشتند، اما در مقطع دکتری اجازه پذیرش نداشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید