هابل تصاویری از برخورد سه کهکشان با زمین ارسال کرد


تصویر این هفته از تلسکوپ فضایی هابل حداقل سه کهکشان را در فرآیند برخورد و تبدیل شدن به کهکشان های جدید نشان می دهد. IC2431 var این کهکشان در فاصله 681 میلیون سال نوری در آسمان در علامت سرطان قرار دارد. با مطالعه IC2431، می‌توان فهمید که کهکشان‌های جدید در هنگام برخورد با یکدیگر چگونه تشکیل می‌شوند.

عکس هابل
Galaxy IC 2431

در مرکز تصویر غبار غلیظی دیده می شود که با آن برخورد می کند سه کهکشان ایجاد شده. نیروی گرانشی قوی که از مرکز این کهکشان‌ها می‌آید، غبار و ستاره‌های آن‌ها را به اشکال جالبی تبدیل می‌کند و کهکشان‌های جدیدی تشکیل می‌شوند. علاوه بر این، ستارگان جدیدی در این روند آشفته ظاهر می شوند. اتفاقات زیادی در مرکز کهکشان می تواند بیفتد، اما کنسانتره پودر از دیدن آنها جلوگیری می کند. همچنین نور درخشان سمت راست این غبار را می توان از یک کهکشان در فاصله چند سال نوری دید.

پروژه باغ وحش کهکشانی

این کهکشان یکی از مجموعه رصدهای هابل است که در آن کهکشان های عجیب و غریب و خاص در پروژه علوم عمران دیده می شوند. باغ وحش کهکشانی (کهکشان باغ وحش) به نمایش گذاشته شده است. برخی از ستاره شناسان نیز با دوربین پیشرفته هابل برای مطالعه آسمان به کهکشان های غیر معمول نگاه کرده اند. باغ وحش کهکشانی در سال 2007 شروع به کار کرد و امروز بزرگترین پروژه شناسایی کهکشان ها با بیش از 100000 داوطلب است. 900000 کهکشان به دسته ها تقسیم کنید.

فقط این پروژه 175 روز، کاری را انجام داد که یک ستاره شناس با سالها کار سخت می توانست آن را تکمیل کند. علاوه بر این، این پروژه منجر به جریان ثابت پروژه های شهروندی شده است. سپس در پروژه باغ وحش کهکشانی تحقیقات گسترده در مورد برخورد کهکشان ها و کهکشان های کوتوله منجر به کشف دسته جدیدی از کهکشان های جوان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید