ادعای آمریکا: حدود نیمی از نیروهای روسیه در حال حمله هستند



به گزارش سی ان ان، تعداد گردان های تاکتیکی روسیه از حدود 120 به 125 گردان افزایش یافته است و هر گردان تاکتیکی معمولاً از 1000 سرباز تشکیل شده است.

یک مقام نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که ارتش روسیه به استقرار نیروها در مرز ادامه می دهد و تعداد نیروهایی که در این حمله قرار دارند در 48 ساعت گذشته به 40 تا 50 درصد افزایش یافته است.

در همین حال، روسیه کارزار بی‌ثبات‌کننده‌ای را آغاز کرده و اوکراین را به ارتکاب نسل‌کشی، عملیات‌های دروغین و سایر اعمال در دونباس متهم می‌کند.

یک خودروی نظامی روز جمعه در نزدیکی یک ساختمان دولتی در نزدیکی مقر جمهوری خودخوانده دونتسک در شهر دونتسک در شرق اوکراین منفجر شد.

آنتون گراشنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین، این اقدام را “جعلی و تحریک آمیز” خواند.

جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک، دو منطقه خودمختار تحت کنترل جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین، تخلیه غیرنظامیان به روسیه را از روز جمعه آغاز کردند.

سی ان ان گزارش می دهد که روسیه به هر پناهجو پس از ورود به منطقه روستوف 10000 روبل (حدود 130 دلار) وعده داده است.

دنیس پوشیلین، رئیس جمهور خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین اعلام کرده است که تخلیه ساکنان این منطقه و همچنین جمهوری خودخوانده لوهانسک را آغاز کرده و به روسیه سفر خواهد کرد.

پوشیلین روز جمعه در تلگرام نوشت: با موافقت دولت روسیه، منطقه ای در منطقه راستوف (جنوب روسیه) برای ساکنان جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک اختصاص داده شده است.

وی افزود: در گذرگاه های مرزی شرایط برای جابجایی و اسکان سریع ساکنان دونتسک و لوهانسک به روسیه فراهم شده است.

او که خود را رئیس جمهور دونتسک معرفی کرد، گفت: “ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دستور حملات و عملیات گسترده علیه جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در آینده نزدیک صادر خواهد کرد.”

پوشلین خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین واحدهای جدیدی را به منطقه درگیری دونباس اعزام خواهد کرد و سلاح های سنگین را در این منطقه مستقر خواهد کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین به همراه مناطق دونتسک و لوهانسک شامل تعدادی دیگر از مناطق روس نشین است که در سال 2014 پس از تغییر دولت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

به گزارش رسانه های روسی، بیش از 700 هزار نفر در منطقه دونباس شهروند روسیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید