Omicron یک نسخه جدید پیدا کرده است. نوع جدیدی از ویروس کرونا با رفتارهای متفاوت


پس از تاج آمیکرون، اکنون دانشمندان به‌طور غیررسمی نوع دیگری به نام «تاجی شبیه آمیکرون» یا «تاج پنهان» را گزارش می‌کنند که در آزمایش‌های PCR شناسایی نمی‌شود. این تنش در سه کشور شناسایی شده است.

هنوز اطلاعاتی در مورد شدت بیماری عروق کرونر قلب ناشی از استرس وجود دارد BA.2 کرونا آمیکرون اعلام نشده است. این نوع کرونا در سه کشور آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا شناسایی شده است.

این گونه مخفی دارای جهش های مشترک بسیاری با تاج استاندارد آمیکرون است و محققان معتقدند هنوز زود است که بگوییم آیا گونه جدید به همان روشی که آمیکرون منتشر می شود یا خیر. با این حال، گونه جدید از نظر ژنتیکی متفاوت است، بنابراین ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشد، اما دانشمندان به مطالعه آن ادامه خواهند داد.

Omicron

نسخه جدید آمیکرون با رفتارهای متفاوت را کشف کنید

این گونه جدید برای اولین بار در میان ژنوم‌های کروناویروس که در روزهای اخیر در آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا دیده شده است، کشف شد، اما احتمالاً در سراسر جهان گسترده‌تر است. اکنون محققان نوع جدید کروناویروس را BA.2 می نامند.

پروفسور فرانسوا بالو، مدیر مؤسسه ژنتیک در دانشگاه کالج لندن، گفت:

برای گونه های آمیکرون دو جنس BA.1 و BA.2 وجود دارد که از نظر ژنتیکی بسیار متفاوت هستند و ممکن است رفتارهای متفاوتی داشته باشند.

برخی از محققان به طور غیررسمی نام این گونه جدید را “آمیکرون پنهان” یا “آمیکرون پنهان” گذاشته اند، زیرا دارای قسمت کروموزومی نیست که آزمایش PCR بتواند آن را شناسایی کند.

یکی از ناشناخته‌های امروزی این گونه جدید نحوه پیدایش آن است. اگرچه این گونه از زیرگونه های آمیکرون است، اما از نظر ژنتیکی بسیار متنوع است که در صورت گسترش سریع، می تواند به عنوان یک “گونه مزاحم” جدید معرفی شود. به گفته یکی از محققین، وجود دو گونه BA.1 و BA.2 که به سرعت در نتیجه جهش های مفصلی شکل می گیرند، جای نگرانی دارد و نشان می دهد که ناظران بهداشت عمومی قطعه بزرگی از معما را فراموش کرده اند.

سویه جدیدی از ویروس کرونا آمیکرون در بریتانیا شناسایی شده است که در آن 437 نفر در یک روز به این ویروس مبتلا می شوند و اسکاتلند رویکرد کار از راه دور را برای شهروندان خود در نظر گرفته است.

شرکت Pfizer-Biontec روز گذشته اعلام کرد که سومین دوز این واکسن برای مقابله با کرونا آمیکرون موثر است. باید دید محققان در تحقیقات خود بر روی گونه های جدید چه دستاوردی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید