بازی‌های ویدیویی تسلا ایمنی افراد داخل خودرو را تهدید می‌کند


در این ارتقا، تسلا به مسافران این امکان را می دهد تا در حالی که در حال حرکت هستند، بازی های ویدیویی را در مرکز خودرو انجام دهند. درست است، این کار قابل انجام است، اما فقط در صورتی که تکنسین نباشید. پیش از این، راننده تنها زمانی که خودرو پارک شده بود می توانست بازی های ویدئویی انجام دهد.

اما تابستان گذشته به نقل از نیویورک تایمز، یک به روز رسانی نرم افزاری منتشر شد که به شما امکان می دهد بدون توجه به تعمیر یا عدم تعمیر خودرو، بازی های مختلفی را انجام دهید. این موضوع باعث نگرانی جدی در مورد ایمنی خودرو شده است.

بازرسی تایید شده تسلا مدل 3 سرفصل ها Sky Force Reloaded، Solitaire و The Battle of Polytopia در حالی که ماشین در حرکت است روی یک صفحه لمسی مرکزی کار می کنند. فقط پیامی نمایش داده می شود که از بازیکن می خواهد تأیید کند که راننده نیست، اما به نظر نمی رسد این پیام بازدارنده باشد. رانندگان به راحتی می‌توانند روی گزینه «من مسافر هستم» ضربه بزنند و در حین حرکت خودرو، بازی‌های رزمی پیچیده‌ای مانند Sky Force را انجام دهند.

در تسلا بازی کنید

حتی قبل از به‌روزرسانی، برخی از برنامه‌های تعاملی در خودروهای تسلا، از جمله صفحه طراحی و حالت موسیقی کارائوکه، در حال حرکت بودند. البته در همین برنامه ها به دلیل به خطر افتادن امنیت سفر به راننده اخطار داده شد که شرکت نکند.

یکی از صاحبان تسلا مدل 3 وقتی فهمیدید که بازی را می توان در حین رانندگی بازی کرد، بروید NHTSA شکایت کرد البته این تنها شکایت تسلا نیست. این شرکت در حال حاضر با 59 شکایت از سوی مالکان خودروهای تسلا مدل 3 مواجه است.

یکی از سخنگویان NHTSA به رویترز گفت که با این شرکت درباره بازی‌های ویدیویی که می‌توان روی دستگاه‌های تلفن همراه بازی کرد، صحبت می‌کرد. سخنگو گفت:

تصادفات مربوط به حواس پرتی در خودروهای مجهز به تعدادی فناوری، مانند صفحه نمایش سرگرمی، نگرانی خاصی دارد. ما از نگرانی رانندگان آگاه هستیم و در مورد این ویژگی با سازنده صحبت می کنیم.

تسلا به دلیل قوانین ایمنی شناخته شده است. این شرکت نسخه ای از ابزار پیشرفته سطح 2 خود را به نام Full Self-Driving ارائه می دهد. البته این شرکت رانندگان را مجبور می کند در استفاده از این قابلیت مراقب باشند.

در تسلا بازی کنید

دولت ایالات متحده نیز به این شرکت ابراز علاقه کرده و گفته است که در حال بررسی حوادث اخیر است که در آن خودروهای خلبان خودکار تسلا با آمبولانس های پارک شده برخورد کردند. NHTSA همچنین به دنبال اطلاعات اضافی از تسلا در مورد آزمایش عمومی تکمیل خودکار بتا باشید (FSD).

مقاله مرتبط:

تسلا همیشه در استفاده از به روز رسانی نرم افزار در صنعت خودرو پیشگام بوده است. این شرکت حتی خودروهای خود را مانند گوشی های هوشمند به روز می کند. تسلا همچنین مجموعه کاملی از بازی های ویدیویی به نام Tesla Arcade را منتشر کرده است.

تسلا از دوربین‌های داخلی برای نظارت بر عملکرد خودرو در حالی که از حالت «تمام خودکار» استفاده می‌کند، استفاده می‌کند که در حال حاضر در مرحله بتا است. این ویژگی خودرو را بین خطوط متوقف می کند و به راننده اجازه می دهد از حالت فرمان خودکار و کروز کنترل تطبیقی ​​در خیابان های محلی و اصلی استفاده کند. اما اکثریت قریب به اتفاق خودروهای تسلا از هیچ دوربینی برای نظارت بر حرکات چشم راننده استفاده نمی کنند. به این ترتیب، نمی توانید مطمئن باشید که توجه راننده به جاده است یا خیر.

به طور کلی ایمنی سرنشینان یکی از مسئولیت های اصلی شرکت های خودروسازی است و باید دید تسلا برای افزایش ایمنی کاربران خود چه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید