جایزه ادبی استاد عابد در تبریز برگزار می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، سید قاسم ناظمی در دین پانزدهمین سالگرد درگذشت استاد محمد عابد برگزار شد: معرفی و تبیین جایگاه برجسته شعر و ادب. دینی نام و یاد شاعر معروفی که در عرصه ملی ازدواج کرد و جواهر سازی اهل بیت معصوم و طهارت(ع)ه)، جایزه ادبی استاد عابدین سازندگان متن ترانه گرانسنگ دینی پاداش خواهد گرفت.

از خالقان آثار ارزشمند اصیل و پیشرو تجلیل و تجلیل می کند دینی و شعر مدح و مرثیه برای تقویت و ترویج شعر دینی وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف جایزه ادبی استاد عابد حمایت از خلق آثار فاخر در این زمینه است.

ناظمی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و ادبی استاد عابد گفت: استاد محمد عابد از شاعران نهضت ادبی ایران و علی است. بخصوص جریان شعر دینی تاثیرگذار بود.

وی افزود: بیشتر اشعار استاد عابد در زمینه مداحی و مرثیه اهل بیت(ع) است.ع) و یکی از ویژگی های بارز شعر او سرودن اشعار فاخر است دینی است.

ناظمی گفت: استاد عابد شعر فاخر را با شعر تلفیق می کند دینی سبک و مدرسه جدید بوندا جوزه با خلق و مطالعه اشعار خود، مرواریدهای گرانبها و ارزش های درونی شعر خود را احساس و آشکار می کند.

او نمونه شخصیت و منش استاد عابد است شلیک دانست و گفت: بیرون است شاگردی و فرصتی بود که به جوانان فرصت بدهیم و امیدواریم با برگزاری جایزه ادبی استاد عابد فرصت های بیشتر و بهتری برای جوانان و فعالان شعر فراهم شود. دینی شعری بفرست و بگذار جاری شود رثایی رویکرد علمی تری داشته باشید.

در دین بزرگداشت پانزدهمین سالگرد درگذشت این استاد شهیر و خانواده زنده یاد حاجی فیروز زیرککار حاجی بیوک آسایش جاوید حاجی محسن عسکری خانواده استاد استاد عابد شکیب، استاد غمگین، استاد طاهری خسروشاهی، استاد صدیق، استاد حاجی بلند، استاد xondul و ارباب شب با احترام استقبال شد.

دیدگاهتان را بنویسید