اولین دوره آموزشی متخصصان تاریخ شفاهی آغاز شد



ایسنا/ قم اولین دوره آموزشی متخصصان تاریخ شفاهی توسط مرکز آموزش علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی استان گام در مدت 35 ساعت و چهار هفته آغاز شد.

محمد رستمی، رئیس مرکز آموزشی علمی- کاربردی جهاد دانشگاه گام در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاریخ شفاهی به عنوان یکی از روش های مطالعه تاریخ در کشور و جهان با دیدگاه ها و نظرات وقایع تاریخی مطرح شده است. وقایع و شاهدان.» و نجات دهید.

وی ادامه داد: مصاحبه در بحث تاریخ شفاهی بسیار مهم است، از این نظر افرادی که در زمینه تاریخ شفاهی پژوهش می کنند با مصاحبه با شاهدان و ناظران حوادث این تاریخ را جشن می گیرند.

او گفت: «ما نویسندگان و محققین زیادی داریم، اما این افراد از مبانی تاریخ شفاهی آگاهی کامل ندارند و فقط از طریق مصاحبه اطلاعات جمع آوری می کنند.» مشکل دارند.

رئیس مرکز آموزش علمی- کاربردی جهاددانشگاهی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده چندین فعال یا افرادی که شاهد و شاهد برخی رویدادها بوده اند شناسایی و یک دوره آموزشی 35 ساعته با عنوان «آموزش تخصصی تاریخ» برگزار شده است. ” مرکز آموزش علمی-کاربردی.تدوین شفاهی.

وی با بیان اینکه در دوره تخصصی تاریخ شفاهی مبانی، روش ها و فنون مصاحبه و مستندسازی به افراد آموزش داده می شود، افزود: شرکت کنندگان با نحوه جمع آوری و دسته بندی، ارائه و ضبط مطالب و اسناد آشنا می شوند. آنها کار تحقیقاتی را آموزش می دهند.

رستمی با اشاره به اینکه دوره آموزشی مورخان شفاهی در استان آغاز شده است، دو دلیل را موفقیت کار و دیگری لزوم دفاع مقدس عنوان کرد. اگرچه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، اما بحث های مختلفی درباره جنگ و دفاع مقدس وجود دارد، اما ناهماهنگ است، بنابراین متخصصان آموزش دیده بسیار کمی در این موضوعات داریم.

وی ادامه داد: اولین دوره آموزشی کارشناس تاریخ شفاهی دفاع مقدس از امروز آغاز می شود و چهار هفته به طول می انجامد و شرکت کنندگان گواهی جهاد دانشگاهی از این دوره دریافت می کنند.

رستمی با تاکید بر اینکه دوره های تاریخ شفاهی را با تمرکز بر موضوعات دیگر از جمله تاریخ انقلاب، پیش از انقلاب و به طور کلی هر رویدادی که باید به عنوان یک رویداد تاریخی تجلیل شود ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: این دوره ها برگزار می شود. این امر تاکنون در استان انجام نشده است و امیدواریم با شروع این کار بتوانیم دوره های تاریخ شفاهی را به صورت منسجم و سلسله مراتبی ادامه دهیم.

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فعالان این حوزه شناسایی و به اولین دوره آموزشی متخصصان تاریخ شفاهی دعوت شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 نفر در این دوره شرکت می کنند و تعداد متقاضیان بیش از 35 نفر است. در دوره های بعدی ثبت نام خواهند کرد، بنابراین در دوره های بعدی فراخوان آزاد اعلام می کنیم و افراد می توانند بر اساس پیش شرط های اعلام شده در فراخوان آزاد در این دوره ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید