تیم ملی ایران بیش از همه کلمه ما را دارد


تیم ملی ایران بیش از همه کلمه

این پیشکسوت فوتبال می گوید برای بازیکنان تیم ملی فداکاری و تبدیل شدن به یک تیم فوتبال به معنای واقعی مهم است.

عسگر شرفی در گفت وگو با خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا، درباره صعود تیم ملی ایران به مسابقات جهانی و عملکرد این تیم گفت: تعدیل کنیم. با وجود اینکه خیلی ها با اسکوتیک موافق نیستند، اما او مربی بدی نیست و ببینید وقتی تیمش همه بازی ها را می برد چه اتفاقی می افتد و حالا همه به او ایمان دارند.

وی ادامه داد: وحید هاشمیان و کریم باقری دو بازیکن بزرگ فوتبال ایران هستند که از نظر اخلاقی هم بزرگ هستند و الان در تیم ملی حضور دارند بنابراین نمی توان بی انضباطی یا بی احترامی بچه ها را از پیر و جوان در این تیم دید. احترام .. قبل از آن در راس تیم ملی افرادی بودند که از نظر مالی تمیز نبودند. مثلاً در ویلموتس و در فدراسیون، عده ای دعوا کردند و افراد کوچک را استخدام کردند. برخی حتی فکر مربیگری تیم ملی را هم نمی کردند. مثلاً اگر قبلاً مربی بودند که از دلار 4000 دلاری استفاده می کردند، الان باقری و هاشمیان آدم های پاکی هستند و در زمان بازی هم بازیکنان بزرگی بودند.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی به این تیم اعتقاد دارند، گفت: این موضوع کمک زیادی به تغییر فوتبال جهان ما می کند و لژیونرهای بیشتری را بعد از جام جهانی به ارمغان می آورد. هیچ ایرادی به این تیم نیست و همیشه منضبط است و جنگ عصبی وجود ندارد. هیچ تیمی نمی تواند به راحتی مقابل این بازیکنان بایستد و به نظر من باید خودمان را باور کنیم، اگر می خواهیم مربی را عوض کنیم باید خودمان انتخاب کنیم، این حق آنهاست نه حق کسانی که این کار را نمی کنند. همه.

وی افزود: تیم ملی اکنون دو بازی دیگر دارد و چه برد و چه ببازد بی سر و صدا کار می کند. در آستانه جام جهانی باید تلاش کنیم تا روحیه این بازیکنان بالا بماند و ضعف تیم ملی در خط دفاع به این زودی ها از بین نرود. البته ما با این دفاع بازی کردیم و گل نزدیم و صددرصد هم چیزی نیست، اما مهم این است که بازیکنان فداکاری کنند و به تیم ملی خدمت کنند. طارمی به محوطه جریمه می آید و دفاع می کند که نشان می دهد تیم ما چقدر هماهنگ است.

شرفی ادامه داد: بیش از هر چیز تیم ملی ایران حرف ما را می زند و مشکل این است که تا چند ماه آینده تیم را رها نکنیم و به تیم برسیم. مردم ایران حداقل به دور دوم راضی نخواهند بود. در صورت تمرکز تیم می تواند به مرحله دوم صعود کند. یادم هست در زمان ما می خواستیم به جام جهانی آرژانتین برویم، بازی های دوستانه ما تیم های اروپایی بود. مثلاً در تورنمنت پاری سن ژرمن یا تورنمنت رئال مادرید شرکت کردیم و با این تیم ها بازی کردیم فقط برای اینکه بترسیم بازیکنان بزرگ اروپا را بخوریم.

وی افزود: اکنون باید یک بازی دوستانه انجام دهیم و حتی اگر گل های زیادی هم بزنیم مشکلی نیست. باید با تیم های خوب بازی کنیم تا برای جام جهانی آماده شویم. این تیم می تواند به دور دوم برود چون به هیچکس اعتماد ندارد و یک تیم است. اکثر بازیکنان ما در اروپا بازی می کنند و حرفه ای هستند و می خواهند لباس خانگی بپوشند و با جان و دل بازی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید