این رفتارهای سمی همزیستی را از بین می برد


در زندگی مشترک و روابط بین زوجین، این اتفاقات پشت پرده می تواند نقش موریانه هایی را ایفا کند که پایه های زندگی آنها را پنهان می کند و اگر همسران به عوامل تهدید کننده رابطه خود توجه نکنند، متوجه می شوند که دیگر دیر شده است. و همه چیز بد می شود ویدا ساعی روانشناس و روان درمانگر عوامل پنهانی که موفقیت زندگی مشترک را تهدید می کند برای آگاهی از خطرات خاموش در روابط زوجین توضیح می دهد. شرح این روانشناس از این قاتلان خاموش روابط زناشویی را با هم می خوانیم.

رابطه زن و شوهر را به حاشیه ببرید

توضیح همه مشکلات به وضوح غیرممکن است. به عنوان مثال، همیشه دلایل روشنی برای جدایی همسر وجود ندارد. استرس به زوج هایی وارد می شود که از رابطه اصلی منحرف شده اند. مهم ترین منبع استرس در روابط اغلب زوج ها، روابطی است که از مرزها فراتر می روند. زن و شوهر باید به خاطر داشته باشند که وقتی به همسرشان «بله» می‌گویند، همه افراد زندگی خود را در اولویت قرار می‌دهند و نباید اجازه دهند روابط دیگر مانند اولویت‌های خانوادگی یا روابط با دوستان به آنها آسیب برساند. زندگی مشترک واقعیت غم انگیز این است که زوج ها فقط برای چند دقیقه در روز به خوبی ارتباط برقرار می کنند. شلوغی و شلوغی زندگی باعث می شود که زن و شوهر به راحتی مشغول شوند و صحبت با همسرشان غیر ممکن شود، اما زندگی بدون ارتباط شفاهی زندگی زناشویی موفقی نیست. این شکاف در ارتباط شفاهی به تدریج و مخفیانه به زندگی زوجین آسیب می رساند.

همسر؛ هدف همه حملات

این روزها زندگی روزمره به معنای مواجهه با عوامل استرس زا و آزاردهنده بسیاری است، اما انداختن استرس و عصبانیت خود به سمت همسرمان ساده ترین و البته مخرب ترین راه برای رهایی از این احساسات است. یک اشتباه رایج این است که بسیاری از ما عادت داریم وقتی وارد منطقه راحتی نمی شویم همه چیز را در درون خود نگه داریم و به محض ورود به خانه منفجر می شویم. زوج های سالم برای نزدیک شدن و اعتماد به یکدیگر باید از استرس استفاده کنند. اگر بپرسید چگونه، پاسخ یک گفتگوی سالم است.

حسادت مخرب

حسادت در ابتدای یک رابطه می تواند با یک زوج به عنوان نشانه ای از عاشقانه اشتباه گرفته شود و برای طرف مقابل مهم باشد، اما با پیشرفت رابطه، حسادت به یک احساس مخرب و ناسالم تبدیل می شود. طبیعی است که هر دو طرف مراقب رفتار خود و افرادی که با آنها در ارتباط هستند باشند، اما حسادت بیش از حد نشان دهنده عدم اعتماد و احترام به طرف مقابل است که در دراز مدت به رابطه آسیب می رساند.

از مشاجره بپرهیزید

برخلاف تصور رایج، عدم مشاجره طولانی مدت باعث تیرگی بیشتر رابطه می شود. صحبت کردن، حتی اگر باعث تعارض شود، نشان می دهد که زوج ها برای رابطه ارزش قائل هستند و برای بهبود آن تلاش می کنند. در حین مشاجره، زوج نشان می دهد که به شریک زندگی خود اعتماد دارند و مشکلات و نگرانی های خود را با او در میان می گذارند.

ببخش و فراموش کن!

بخشش و فراموشی یکی نیستند. وقتی نتوانیم این دو را از هم جدا کنیم، غم و اندوه برای مدت طولانی در ذهن ما باقی می ماند و این غم ها در نهایت منجر به نابودی زندگی می شود. بخشش به معنای توجیه دیگران نیست، بلکه ما را از احساسات منفی رها می کند. باید بتوانیم احساسات خود را بیان کنیم تا به خشم درونی و مخرب تبدیل نشود.

این رفتارهای سمی همزیستی را از بین می برد

صفحه نمایش زندگی خصوصی!

زندگی خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی به عموم مردم نشان ندهید. یک رابطه عاطفی بخشی از زندگی شخصی است، بنابراین نیازی به به اشتراک گذاشتن آن با دیگران نیست. اشتراک مستمر زندگی خصوصی به این معنی است که در واقع هیچ رابطه شخصی با شریک زندگی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که ممکن است دیگران علاقه ای به دانستن تک تک لحظات زندگی شما نداشته باشند.

بر تغییر دیگری اصرار کنید

این تصور که امکان تغییر هویت همسر وجود دارد، به استثنای برخی رفتارها که به ارتباط عاطفی آسیب می زند، یک اشتباه استراتژیک است. مردم با هم فرق دارند و ما باید به تفاوت ها احترام بگذاریم. ما می توانیم نظر خود را بیان کنیم، اما تلاش برای تغییر چیز دیگری غیرممکن است.

دشمن جدید؛ فن آوری

پنجاه سال پیش یا کمتر، برخی از عواملی که زندگی این زوج را تهدید می‌کرد، عموماً وجود نداشتند. یکی از این عوامل تکنولوژی است. بسیاری از ما همیشه این عامل مخرب خطرناک را با خود حمل می کنیم و اغلب نقش مخرب آن را دست کم می گیریم. مهم نیست که در طول روز چقدر در دنیای مجازی بدون صرف وقت می گذرانیم تا رابطه مان با همسرمان صمیمی تر شود.

از خودخواهی دست نکش

ازدواج یک درس همیشگی و بزرگ برای خودخواه نبودن است. به عنوان شریک یک رابطه، یا اجازه می دهیم این تجربه ما را به سمت پیشرفت و پیشرفت سوق دهد یا بدبخت تر می شویم. برای کسی سخت است که برتر از ما باشد. چون طبیعت ما به آن عادت نکرده است، اما گاهی برای دوست داشتن دیگری مجبوریم در مقابل رودخانه طبیعت شنا کنیم. تجربه نشان داده که نتیجه این تلاش جلوگیری از هرگونه درگیری با همسر و تامین آرامش در زندگی است. اگرچه سازش و توافق برای یک رابطه عاطفی سالم ضروری است، اما این بدان معنا نیست که یک طرف همیشه از خواسته ها و منافع خود به نمایندگی از طرف دیگر دست می کشد. اگر انسان همیشه به نیازهای خود توجه نکند، در واقع به خود خیانت کرده است. گاهی اوقات خودخواهی، حتی اگر خودخواهانه نباشد، مهمتر از خواسته های شریک است.

به جای دفاع، حمله کنید

بسیاری از ما در هنگام عکس گرفتن از خود و خانواده خود راحت هستیم. گاهی اوقات ما حتی به محدودیت های محافظت از حریم خصوصی خانوادگی خود فکر می کنیم. ما باید بتوانیم دور ازدواج خود دایره ای بکشیم و از احساسات و زندگی مشترک خود محافظت کنیم.

در گذشته بمان

یکی از بدترین رفتارهایی که می تواند رابطه ما را تهدید کند، توصیف آن شخص در گذشته است. به گذشته فکر نکنید، با تلاش خود و همسرتان روی تغییرات مثبت زندگی خود تمرکز کنید و با درک و احترام به آنچه در گذشته اتفاق افتاده، برای حال و آینده برنامه ریزی کنید.

زنجیره بی صداقتی

صداقت مانند یک زنجیر است بین زوجی که با هم زندگی می کنند. بزرگ یا کوچک دروغ بگوئی، اگر ده تا حلقه از این زنجیر بیرون بیاوری، نتیجه یکی است، محصول این بی صداقتی جز جدایی نخواهد بود.

غرور نامناسب را پاک نکنید

غرور یکی از عوامل خاموشی است که باعث می شود یکی از طرفین چشم خود را بر رفتار و کردار خود ببندد و بداند همه مشکلات ناشی از رفتار طرف مقابل است و رابطه را از بین می برد. این ویژگی راه را بر روی هرگونه اصلاح و مشکلی که در طول زمان انباشته می شود می بندد.

شریک، اما نه در غم و اندوه

اگر زن و شوهری صرفاً به این دلیل که نمی خواهند به شریک زندگی خود صدمه بزنند، از بیان مشکلات و ناراحتی های خود امتناع می ورزند، در واقع به خود و رابطه خود آسیب می زنند. یک رابطه زمانی موفق است که هر دو طرف با هم باشند، نه تنها در خوشبختی، بلکه در هر موقعیتی، خوب یا بد.

دیدگاهتان را بنویسید