سبد خرید شرکت مشاور سرمایه گذاری فینچ برای هفته سوم دی ماه 1400 ارائه شد


به گزارش اقتصاد آنلاین، سبد ارائه شده توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری فاین تک در تاریخ 15 دی ماه، نام سه نماد سرمایه گذاری میان مدت «ومدیر»، «شقدیر» و «شپدیس» را نشان می دهد. این شرکت همچنین چهار سهم فولاد، مدیر، وغدیر و صشرق را برای سرمایه گذاری بلندمدت عرضه کرد.

سبد سرمایه گذاری میان مدت فین تک

سهام نمادین وامدیر گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری که 15 درصد از این پرتفوی را تشکیل می دهد، یکی از گزینه های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک است. این نمادها در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت پایانی 4 هزار و 551 ریال را به ثبت رساندند. با توجه به اینکه P/NAV حدود 0.5 است و سال مالی به سود نقدی نزدیک می شود، شرکت مشاور سرمایه گذاری فین تک قیمت هدف گذاری شده 5000 ریال معادل حدود 10 سود برای هر مدیر و مدیر را پیش بینی می کند. میان مدت درصد برای سهامداران و مدیران.

سهام شرکت پتروشیمی غدیر که با نماد «شغدیر» در اولین بازار فرابورس تهران معامله می شود، دومین سهام سبد عرضه شده توسط فین تک برای سرمایه گذاری در هفته سوم آذرماه 1400 است. شگ با قیمت 89140 ریال منتظر هفته آینده 15 دی ماه است. معاملات آتی خوب و فروش محصولات در بورس با قیمت های بالاتر از قیمت های جهانی، این نماد را مجبور به تصاحب 15 درصد از سبد عرضه شده فین تک کرد.

سومین سهم از سبد عرضه شده توسط فین تک، سهام پتروشیمی پردیس نماد شپدیس است. نزدیک بودن به مجمع سالانه برای دریافت P/E مناسب و سود نقدی آتی یکی از مهم ترین دلایلی است که فاین تک این سهام را به سرمایه گذاران عرضه می کند. چهارشنبه گذشته شپدیس قیمت نهایی 170990 ریال را ثبت کرد. به گفته فاین تک، این نمادها در میان مدت حدود 29 درصد افزایش یافته و به 220 هزار ریال می رسد.

سبد پیشنهادی سرمایه گذاری بلندمدت فین تک

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نماد بورس فولاد نیز از دیگر سهام 15 درصدی سبد سهام فین تک عرضه شده در این هفته است. بر اساس پیش بینی فین تک در سبد پیشنهادی، فولاد که در آخرین روز معاملاتی با قیمت 10400 ریال معامله شد، در بلندمدت 14000 ریال را هدف گذاری کرده است. اگر فولاد به این قیمت برسد سهامداران آن بیش از 34 درصد سود خواهند داشت. گزارش های میان دوره ای و ماهانه مربوطه و همچنین معاملات آتی زیر P/E 5 یکی از مهم ترین دلایلی است که فین تک ذخایر فولاد را در سبد سرمایه گذاری خود قرار می دهد.

پرتفوی فین تک که نمادی از «مدیر» در صندوق بازنشستگی کشور است، برای سرمایه گذاری بلندمدت عرضه می شود. دلیل اینکه فین تک این صندوق را برای سرمایه گذاری بلندمدت انتخاب کرد؛ این یک سبد کم ریسک و بنیادی است، از سوی دیگر عملکرد خوبی در بازار داشته است. مشاور سرمایه گذاری به فین تک پیشنهاد داده است که 15 درصد از پرتفوی خود را به صندوق اختصاص دهد. نماد مدیر در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت پایانی 9 هزار و 216 ریال را به ثبت رساند. همچنین شرکت مشاوره سرمایه گذاری فین تک قیمتی معادل 15000 ریال برای مدیر تعیین کرد که معادل 63 درصد بازدهی بلندمدت سهامداران شرکت است.

شرکت سیمان شرق نماد صشرق نیز دیگر سهمی است که 15 درصد از سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. به گزارش فین تک، صشرق که در آخرین روز معاملاتی هفته سوم آذرماه با قیمت 7330 ریال معامله شد، در بلندمدت 10 هزار ریال را هدف گذاری کرده است. در صورت رسیدن صشرق به 10000 ریال، صاحبان این سهم 36 درصد سود خواهند داشت. چشم انداز آینده خوب P/E و عرضه اولیه شرکت سیمان سفید شرق یکی از دلایلی است که فین تک نماد شرقی را برای سرمایه گذاری در سبد این هفته قرار داده است.

شرکت سرمایه گذاری غدیر با نماد واگدیر آخرین گزینه برای در اختیار داشتن 10 درصد سهام در پرتفوی فین تک در هفته جاری است. وغدیر که در روز چهارشنبه با قیمت 14540 ریال بسته شد، طبق اعلام فین تک در بلندمدت به هدف 22000 ریالی دست پیدا خواهد کرد که به معنای سود حدوداً 51 درصدی در بلندمدت است. Fintek گفت که انتخاب Vagdir به عنوان یک سهام مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت، با در نظر گرفتن سبد خارج از بورس و همچنین انتظارات رشد شرکت های تابعه، حدود 0.6 P / NAV بود.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری فین تک جهت چاپ مجدد به اقتصاد آنلاین ارائه شده است و هرگونه سود یا زیان توسط سرمایه گذار جبران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید