سرقت خودرو با Apple AirTag در کانادا رایج شده است


ظاهرا سارقان خودرو اخیرا با استفاده از ردیاب AirTag اپل خودروها را در کانادا به سرقت برده اند. روزها ایرتاگ را در خودروهای خود می گذاشتند و شب هنگام که صاحب خانه به خانه برمی گشت به سمت خودرو می رفتند و آن را سرقت می کردند.

به گزارش سرویس اطلاعات عمومی پلیس محلی یورک (YRP)، زمانی که سارقان خودروهای مورد نظر خود را پیدا کردند، AirTag اپل را دور از چشم صاحب خودرو رها کردند و آن را ردیابی کردند. با بازگرداندن خودرو به خانه مالک، سارقان به محل حادثه رفته و آن را از پارکینگ جلوی در به سرقت بردند.

پلیس محلی یورک می گوید از ماه سپتامبر حداقل پنج مورد سرقت خودرو در این منطقه صورت گرفته است. جف مک چرچر، کارآگاه اداره پلیس یورک، می گوید: «ما شاهد روند جدیدی در سرقت خودرو بوده ایم. سارقان از دستگاه های ردیاب جی پی اس و بلوتوث استفاده می کنند و آنها را در خودروهایی که قصد سرقت دارند قرار می دهند.

مک کرچر می گوید: “دزدها با استفاده از آیفون همیشه می دانند ماشین کجاست و می توانند منتظر بهترین لحظه برای سرقت ماشین باشند.” به نظر می رسد وانت های لکسوس، تویوتا، هوندا و فورد سری F محبوب ترین برندهای منطقه هستند که توجه سارقان را به خود جلب کرده اند.

پلیس YRP در بیانیه خود از نام اپل استفاده نکرده است، اما تقریباً مشخص است که کدام دستگاه در تصاویر استفاده شده دخیل بوده است. این آژانس در ویدئوی دیگری می گوید که دزدان خودرو نظر خود را تغییر داده اند. آنها قبلا در محله ها پرسه می زدند تا ماشین مورد نظر خود را پیدا کنند، اما اکنون در پارکینگ مرکز خرید پنهان شده اند تا دستگاه های نظارتی خود را در ماشین ها قرار دهند.

البته ایرتاگ 8-24 ساعت از آیفون صدا میده. اما این زمان کافی است تا سارقان دست به کار شوند و خودروی مورد نظر خود را بدزدند. پلیس از شهروندان خواست تا حد امکان خودروهای خود را در داخل گاراژ پارک کنند و به صورت دوره ای قسمت های مختلف گاراژ را بررسی کنند تا از نصب کیسه هوا مطمئن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید