بیانیه عربستان و فرانسه: سلاح ها فقط باید در دست دولت لبنان باشد



در پی سفر رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی، دو کشور با صدور بیانیه ای مشترک بر اهمیت انحصار تسلیحات دولت لبنان تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه پس از دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جده بیانیه مشترکی صادر کرد و گفت: برای صلح ملی و مدنی در لبنان و کنترل تسلیحات برای سازمان های دولتی لبنان مهم است.

ما از نتایج مثبت به دست آمده بین عربستان و لبنان در زمینه های مختلف و گسترش همکاری ها، تقویت همکاری های اقتصادی، تبادل اطلاعات، توسعه مهارت های انسانی و استفاده از فرصت های ناشی از برنامه چشم انداز 2030 قدردانی می کنیم. و ما در مورد برنامه اقتصادی فرانسه برای سال 2030 به توافق رسیدیم. ما بر اهمیت پایبندی به اصول کنوانسیون چارچوب تغییرات اقلیمی و توافقنامه آب و هوای پاریس و لزوم توسعه و اجرای این موافقتنامه تاکید می کنیم.

در بخشی دیگر از بیانیه عربستان و فرانسه، ایران بار دیگر به “بی ثبات کردن منطقه از طریق ارسال پهپاد و موشک های بالستیک به یمن” متهم شد و هر دو طرف از “برنامه هسته ای” این کشور ابراز نگرانی کردند.

دو کشور بر تقویت همکاری ها در مبارزه با تروریسم و ​​جنایات سازمان یافته، تقویت گفت وگو بین دو کشور برای تعمیق روابط راهبردی و ارزیابی مستمر تهدیدات مشترک علیه منافع دو کشور و ثبات منطقه توافق کردند. دو کشور در بیانیه ای اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید