ایجاد وحدت بزرگ در جهان کوانتومی؛ هانیول و کوانتوم کمبریج بالاخره با هم ادغام شدند


تابستان گذشته، Honeywell اعلام کرد که بخش Quantum Solutions خود را از شرکت مادرش جدا می کند و قصد دارد آن را با استارتاپ محاسبات کوانتومی بریتانیایی Quantum UK ادغام کند. این معامله اکنون با ایجاد یک تجارت جدید به نام Quantinuum به اوج خود می رسد.

گفته می‌شود که کوانتوم برای نوآوری غیرعادی فناوری‌های کوانتومی برای تسریع توسعه محاسبات کوانتومی و ارائه قابلیت‌های کوانتومی ایجاد شده است. حل مشکلاتی که کامپیوترهای کلاسیک قادر به حل آن نیستند. ایلیاس خانمدیر عامل شرکت جدید و موسس کمبریج کوانتوم می گوید:

کوانتوم در حال حاضر بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت محاسبات کوانتومی یکپارچه جهان است. با استفاده از بهترین نرم‌افزار کوانتومی موجود با بالاترین عملکرد سخت‌افزاری موجود، ما در ارائه محصولات و راه‌حل‌های محاسبات کوانتومی بلادرنگ برای بازارهای بزرگ و بسیار نوظهور در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بی‌نظیر هستیم. ما علم را رهبری و سازماندهی می کنیم، و مقیاس حضور جهانی ما در مهم ترین فناوری ها و حوزه های کلیدی خواهد بود که محاسبات کوانتومی باید در راه حل های دنیای واقعی به مشتریان و شرکای ما ارائه شود.

بر اساس نقشه راه پیشنهادی، کوانتینیوم یک محصول جهانی امنیت سایبری کوانتومی را در دسامبر 2021 و سپس یک بسته نرم افزاری سازمانی را در سال 2022 راه اندازی خواهد کرد که به محاسبات کوانتومی اجازه می دهد تا مشکلات علمی پیچیده در داروسازی، علم مواد و مواد شیمیایی خاص را حل کند. در کشاورزی استفاده می شود. مواد شیمیایی، ارائه خواهد کرد. این شرکت همچنین در آینده نزدیک پیشرفت های عمده ای را در فناوری سخت افزار سری H1 سری H1 اعلام خواهد کرد. همانطور که مشاهده می شود، سیستمی با بالاترین حجم کوانتومی اندازه گیری شده و دستاوردهای صنعت کاهش دهنده خطا است و در نتیجه نوید پیشرفت قابل اعتماد در توسعه سیستم های کوانتومی مقاوم در برابر خطا را می دهد. تونی اوتلیمدیر عملیات کوانتینیوم می گوید:

من خوشحالم که به رهبری شرکت جدیدمان کمک می کنم که با استفاده از محاسبات کوانتومی جهان را به سمت بهتر شدن تغییر خواهد داد. دانشمندان ما سخت کار می کنند تا بهترین نرم افزارهای کوانتومی و فناوری های سخت افزاری موجود را توسعه دهند و من خوشحالم که می توانم آنها را به طور مداوم در اختیار مشتریان خود قرار دهم. کوانتوم هفته ها و ماه های شلوغی در پیش دارد. زیرا ما در حال تسریع کسب ارزش منحصر به فرد از رایانه های کوانتومی امروزی، به ویژه در امنیت سایبری هستیم. با این حال، علاوه بر امنیت سایبری، محصولات ما شامل راه‌حل‌هایی برای کشف و تحویل دارو، علم مواد، امور مالی، پردازش زبان طبیعی، و همچنین بهینه‌سازی، شناسایی نمونه و زنجیره تامین، و مدیریت تدارکات است.

کوانتوم در ابتدا شش ماه پس از اعلام ادغام هانیول و کوانتوم کمبریج ایجاد شد. هانیول در ابتدا بزرگترین سهامدار کوانتینیوم خواهد بود و حدود 54 درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت. علاوه بر این سهام، هانیول تقریباً 300 میلیون دلار در شرکت جدید سرمایه گذاری کرده است. بنابراین کوانتینوم در ابتدای راه مشکلی از نظر جذب سرمایه نخواهد داشت و به نظر می رسد به راحتی بتواند روی نقشه راه خود تمرکز کند.

مقاله مرتبط:

Honeywell همچنین تامین کننده و حتی مشتری Quantinum در پروژه های مختلف در بخش های تجاری خواهد بود و احتمالاً فرآیند تولید تله یونی خود را برای Quantinum فراهم می کند. این استارت آپ در ابتدا حدود 400 کارمند و دفتر در بریتانیا، ایالات متحده، ژاپن و آلمان خواهد داشت. حدود 300 نفر از این کارمندان دانشمندانی هستند که روی راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری کوانتومی کار می کنند.

فکر می‌کنید کاربران زومیت در آینده چه نقشی در این ادغام محاسباتی مهم خواهند داشت و آیا ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌تواند صنعت را سریع‌تر از آنچه انتظار داریم در محاسبات کوانتومی متحول کند؟

دیدگاهتان را بنویسید