افزایش قیمت پسته، گردو و بادام چقدر است؟



تغییر قیمت در گروه فندق نشان می دهد که گردو، پسته و بادام ۱۱ تا ۳۸ درصد افزایش قیمت داشته و تا ۳۴۰ هزار تومان فروخته شده است.

به گزارش ایسنا، اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار از وضعیت تورم آبان ماه امسال نشان می دهد که با وجود کاهش این شاخص، همچنان تورم بیش از 44 درصد، 35.7 درصد از شاخص سالانه فراتر رفته است. نکته اینجاست که قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته 46.9 درصد افزایش یافته است.

بررسی دقیق تغییرات قیمت مواد غذایی در ماه گذشته نشان می دهد که در میان آجیل، مغز گردو نسبت به آبان ماه سال گذشته 11.6 درصد و نسبت به مهرماه امسال 3.6 درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب میانگین قیمت حدود 277 هزار تومان بود و تا 296 هزار تومان فروخته شد.

این در حالی است که پسته نسبت به سال گذشته 38.1 درصد افزایش قیمت داشت و با قیمتی بالاتر از 342 هزار تومان فروخته شد اما میانگین قیمت در بازار به 287 هزار تومان رسید.

در مغز بادام متوسط ​​قیمت آبان ماه امسال حدود 278 هزار تومان و حداکثر بیش از 340 هزار تومان است.

بادام نسبت به سال گذشته ۲۴.۳ درصد و نسبت به مهرماه امسال ۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

بر این اساس در آبان ماه سال گذشته به طور متوسط ​​248 هزار تن مغز گردو، 208 هزار تن پسته و 223 هزار تن بادام به فروش رسیده است که نشان می دهد در آبان ماه امسال میانگین مغز گردو 200 هزار تن نسبت به سال گذشته بوده است. حدود 30 هزار تن پسته 80 هزار تن و بادام 50 هزار تن افزایش قیمت داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید