اعترافات بی سابقه دولت منصور هادی: جنگ یمن بیهوده/ انتخاب نظامی شکست خورد



رئیس شورای مشورتی دولت یمن با اذعان به شکست گزینه نظامی دولت مستعفی و ائتلاف سعودی علیه انصارالله و ارتش یمن، در اظهاراتی بی سابقه اذعان کرد که «جنگ در یمن بیهوده است. ”

به گزارش ایسنا، احمد عبید بن دغر، رئیس شورای مشورتی یمن درباره عبدالمنصور هادی، رئیس جمهور مخلوع و فراری یمن، جنگ یمن را «پوچ» خواند و گفت: «انتخاب نظامی تمام شده و تمام شده است». بن بست.”

احمد بن دغر در بیانیه ای اذعان کرد: تلاش (دولت مستعفی) برای گرفتن قدرت از دست حسینیان شکست خورده است. گزینه نظامی به بن بست رسیده و در شرف اعلام شکست است.»

بن دغر در توییتر اعتراف کرد: «سیاستی که منجر به مبارزه با الحسین شد، به اهدافی غیر از «طوفان سرنوشت ساز» اعلام شده در یمن منجر شد.

وی خواستار ایجاد یک ائتلاف ملی از جمله حسین (انصارالله) برای دفاع از وحدت یمن، نجات این کشور از فروپاشی اقتصادی و پایان کامل جنگ شد.

ناظران درخواست بن دغر برای پایان دادن به جنگ یمن را شکست انصارالله، ارتش یمن و کمیته مردمی دانستند.

چند روز پیش رئیس شورای مشورتی یمن وابسته به عبدالمنصور هادی، رئیس جمهور مخلوع و فراری این کشور، در صفحه فیس بوک خود مدعی شد که «خصومت داخلی دلیل اصلی جنبش انصارالله و شکست آن در برابر ایران است».

حملات ائتلاف سعودی به یمن از مارس 2015 (آوریل 2015) به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد. هزاران یمنی در این مدت کشته یا زخمی شده اند.

سازمان حقوق زنان و کودکان یمن با انتشار آمار جدیدی از جنایات ائتلاف سعودی در یمن طی هفت سال گذشته اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون 3825 کودک کشته و 4157 کودک زخمی شده اند.

این گروه حقوق بشری در کنفرانسی خبری در نشست خبری اعلام کرد که در نتیجه تجاوزات و حملات ائتلاف سعودی در هفت سال گذشته، تعداد خانواده های آوارگان در 15 استان به 670 هزار و 343 نفر و تعداد نوزادان نارس و معلول به حدود 600 هزار نفر رسیده است. سنا .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید