پنتاگون دستور تحقیق درباره حملات سال 2019 در منطقه بغداد سوریه را صادر کرده است



لوید آستین، وزیر دفاع، به یک ژنرال عالی رتبه ارتش دستور داده است که درباره حمله 18 مارس 2019 که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در سوریه شد، تحقیق کند.

نیویورک تایمز اخیراً نتایج تحقیقاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد نیروهای ویژه آمریکا که در سوریه فعالیت می‌کنند، دو حمله را در جریان بمباران 18 مارس 2019 در سوریه پنهان کرده‌اند که منجر به تلفات غیرنظامیان شد. حملاتی که در آن 64 زن و کودک کشته شدند.

پنتاگون گفت که لوید آستین از ژنرال خواسته بود تا مدتی در این باره تحقیق کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که این فرمان به ژنرال مایکل جرت، فرمانده ارتش آمریکا 90 روز فرصت می‌دهد تا تحقیقات در مورد مرگ غیرنظامیان را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: جارت موظف است گزارش های تحقیقاتی که قبلاً در رابطه با این حادثه انجام شده را بررسی کند و به تنهایی تحقیقات بیشتری را انجام دهد مشروط بر اینکه ظرف 90 روز یافته ها و توصیه های خود را ارائه کند.

انتشار گزارش نیویورک تایمز واکنش های مختلفی را برانگیخته است، سازمان ملل متحد ارتش آمریکا را مسئول کشتار ده ها غیرنظامی در نزدیکی روستای الباغوز در حومه دیرالزور در سال 2019 دانسته است و سناتور دموکرات الیزابت وارن در این تماس تلفنی تماس گرفته است. . کمیته نیروهای مسلح سنا در حال بررسی این حمله است.

سخنگوی سنتکام در پاسخ به این گزارش گفت که حملات هوایی به الباغوز سوریه در سال 2019 “دفاع مشروع از خود” بوده است!

وی گفت: ما گزارشی داخلی در مورد این حمله هوایی تهیه کرده‌ایم و بر اساس شواهدی که در اختیار داریم تحقیقاتی را انجام داده‌ایم و مسئولیت کامل خسارات غیرمنتظره را بر عهده می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید