بلندی های جولان در اروپا؛ عبور از مرز در فرانسه یک اپیدمی بی سابقه در آلمان است


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با گسترش سریع ویروس کرونا در سراسر اروپا، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد و هشدار داد که ممکن است 700 هزار نفر دیگر در اروپا تا بهار آینده بر اثر این همه گیری جان خود را از دست بدهند.

دفتر اروپا سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که بیش از 1.5 میلیون نفر در 53 کشور در منطقه اروپا بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان باخته اند و کووید-19 در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر در اروپا و آسیای مرکزی است. .

بلندی های جولان در اروپا؛  عبور از مرز در فرانسه یک اپیدمی بی سابقه در آلمان است

بازگشت کرونا به اروپا در زمانی اتفاق می‌افتد که با وجود واکسیناسیون گسترده در سراسر این قاره که می‌تواند باعث تشدید همه‌گیری شود، اروپایی‌ها برای کریسمس و شب سال نو آماده می‌شوند.

پاریس از حد “حداکثر هشدار” عبور کرده است

به گزارش شبکه ب. اولیویه واران، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی در این کشور در 24 ساعت گذشته از 30 هزار نفر فراتر رفته است.

روزنامه فرانسوی لوموند نیز نوشت: «ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه تنها فرانسوی نیست که آزمایش عروق کرونر را پشت سر گذاشته و در قرنطینه به سر می برد. تعداد موارد بیماری عروق کرونر قلب در پاریس به شدت در حال افزایش است و از حد “حداکثر هشدار” تعیین شده توسط مقامات دولتی فراتر می رود.

ژان میشل بلانش، وزیر آموزش ملی فرانسه نیز اعلام کرد که 6000 کلاس درس در چند روز گذشته به دلیل اپیدمی کرونا 4000 تعطیل شده است.

اعتراضات علیه واکسیناسیون اجباری و محدودیت‌های عروق کرونر در مجمع‌الجزایر گوادلوپ، نگرانی‌های دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در مورد پیامدهای امنیتی شورش‌ها در سراسر مرزهای این کشور و از دست دادن کنترل دولت مرکزی افزایش داده است.

بلندی های جولان در اروپا؛  عبور از مرز در فرانسه یک اپیدمی بی سابقه در آلمان است

گابریل اتل، سخنگوی دولت فرانسه، نسبت به “سرعت رعد و برق” موج پنجم تاج هشدار داد و اشاره کرد که شاخص های تاج در شب سال نو قرمز بود.

شورش ها در فرانسه ادامه دارد زیرا از زمان شروع بحران کرونا در فرانسه بیش از 7.4 میلیون نفر به کووید-19 مبتلا شده اند و بیش از 118000 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

اوج بی سابقه تاج در آلمان؛ واکسیناسیون اجباری کرونا برای ارتش آلمان

به گزارش دویچه وله، به دلیل افزایش سریع تعداد افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند، تقاضا برای واکسن های عروق کرونر در آلمان رو به افزایش است. مقامات دولت فدرال هنوز نیازی به واکسیناسیون اجباری نمی بینند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که حداقل 10 روز دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند، همچنان امیدوار است که تمایل مردم برای واکسینه شدن بدون واکسیناسیون اجباری افزایش یابد. به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، وزیر دفاع آلمان از اجباری شدن واکسن کرونا برای ارتش آلمان خبر داد.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان نیز سه بیانیه بحث برانگیز درباره گسترش تاج و واکسیناسیون اجباری مردم، سه سناریویی که تا چند ماه پیش تصورش را نمی کرد، بیان کرد. به گفته وی، آلمانی ها یا واکسینه شده اند یا تا پایان زمستان امسال از کووید-19 بهبود یافته اند یا جان خود را از دست داده اند. این هشدارهای بی سابقه باعث نگرانی آلمان شده است.

بلندی های جولان در اروپا؛  عبور از مرز در فرانسه یک اپیدمی بی سابقه در آلمان است

به نظر می رسد که بحث فزاینده در آلمان در مورد واکسیناسیون تابعی از موفقیت نسبی مهار موج فعلی شده است. اگر میزان عوارض و مرگ و میر و نیاز به بستری شدن در بیمارستان در سطوح فعلی ادامه یابد، مقاومت در برابر واکسیناسیون اجباری ممکن است پایدار نباشد و آلمان مجبور شود به اتریش نقل مکان کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ال سی. فرانسه، در بلژیک همچنین از روز گذشته (22 آبان / 2 آذر) کارگران مجبور به پوشش ظاهری و کار از راه دور شده اند. کارمندان باید حداقل 4 روز در هفته تا 13 دسامبر کار کنند.

به گزارش یورونیوز، قرنطینه در جهان اتریش در نهایت، او توانست کسانی را که هنوز از واکسینه شدن خودداری می‌کردند مجبور به دریافت واکسن کووید-۱۹ کند. گزارش ها نشان می دهد که تعداد روزانه واکسن ها از 1000 واکسن در روز دو هفته پیش به حدود 12000 در روز افزایش یافته است.

تحلیلگران سیاسی می گویند که دولت اتریش نتوانسته است به اندازه کافی اهمیت واکسن را برای افکار عمومی اتریش توضیح دهد. این امر باعث شده بسیاری از مردم واکسن کووید-19 را رد کنند.

از آغاز بحران کرونا، بیش از 71 میلیون نفر در اروپا به کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 388 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 63 میلیون نفر بهبود یافته اند.

دیدگاهتان را بنویسید